Datum: 2012-12-03
Tid: 20:30
Sport: Fotboll
Land: Frankrike
Liga: Ligue 2 Orange
Match: Guingamp - Istres
Period: ft
Spel: Under 1.5
Insats: 25.00
Odds: 3.000
Bolag:
Motivering:
| 2012-12-03 20:30 | Ligue 2 Orange | Guingamp vs Istres UNDER |
U 1.5 |
FT |
5 |
3.000 |
| 2012-12-03 20:30 | Ligue 2 Orange | Guingamp vs Istres UNDER |
U 0.5 |
FT |
2.5 |
9.000 |
Har funderat länge och väl på denna match och nu tror jag att jag hittat nåt med spelvärde i.
Guingamp har fått upp ångan och går som tåget i Ligue 2 och man är obesegrad i sina sex senaste matcher. Guingamp ligger på 4:e plats och går vid seger om Caen på 3:e. Det är ett ganska målrikt lag som har 23-17 på 15 matcher. Inför dagens match saknas avstängda anfallaren Yatabare (10 mål) och försvararen Martins-Pereira, båda ordinarie. Dessutom är lagkaptenen Mathis kanske osäker (info från aeg.fr forum så kan vara lös spekulation).
Yatabare måste inte vara ett stort avbräck då man har Fauré som ersättare som har ungefär samma spelstil. Mathis ev frånfallo får dock ses som ett avbräck. Martins-Pereira betydelse för backlinjen vet jag inget om.
Guingamps styrka ska dock vara bredden och lagmaskinen.
Istres har hittills presterat över förväntan då man sålde av sina viktigaste spelare under sommaren och har föryngrat laget. Man har bara gått mållösa från en bortamatch i år (mot Auxerre). Idag saknas avstängde mf Fettouhi och skadade(?) mf Bru samt försvararen Cantareil.
Istres förlorade senast hemma mot bottenlaget Arles. Man ska dock inte lägga för stor vikt vid detta då man spelade med 10 man från 25:e, Arles gjorde mål på övertid och av vad det går att läsa var en orättvis förlust (om det nu finns några såna)
Båda lagens spelidé är att hålla bollen längs backen och spela sig fram till målchanser, vilket skulle kunna betyda en öppen match. Det har dock regnat ordentligt två dagar i sträck inför idag och planen ska tydligen vara riktigt dålig. Tror att Istres är nöjda med en poäng och även att Guingamp inte ser det som någon katastrof och förhållandena bör gynna ett försvarande lag.
Tycker det här har förutsättningarna att bli en målsnål historia, tipset får bli 1-0 eller 0-0.