Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-04, 14:23   #454
Grnvit

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

2012-12-04 19:00ElitserienAIK IF vs Broc Little MÅLSKYTT MÅL FT 3.5 3.550

Spelbolagen är överens om Little, hålls runt 3.50 på samtliga bolag. Jag håller dock inte med som ni kan se.

AIK har spelat riktigt bra de senaste matcherna mot topplagen HV71 och Skellefteå och överraskat oss alla. Nu ställs man mot ytterligare ett topplag - Färjestad BK. Dock en "liten" ändring till dagens match - huvudtränaren Perra Johnsson har fått sparken och ersätts av assisterande tränaren Anders Eldebrink. Ett byte som jag förmodligen kommer göra AIK gott, speciellt nu i början då det oftast kan bli någon form av effekt utav ett tränarbyte.

Nog om AIK, spelet är faktiskt på Broc Little att göra mål. Amerikanske nyförvärvet som under fjolåret spelade i Hockeyallsvenskan är bland de formstarkaste spelarna i ligan för tillfället med 5 mål och 2 assist de senaste 5 matcherna. Producerade grymt bra i Västerås förra året med 35 mål och 31 ass på 51 matcher.
Ett avbräck att den skicklige centern Esa Pirnes är borta, men Janmark-Nylén gjorde det riktigt bra mellan Klavins och Little i förra matchen så det ska inte vara några större bekymmer.

Bolagen håller förmodligen Little så pass högt i och med motståndet, men jag tror AIK gör bättre ifrån sig än vad bolagen tror och därför ökar givetvis chanserna för Little att göra mål.
Värderar Little till 3.25 i odds ungefär.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-04 klockan 21:07.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat