Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-04, 14:47   #455
Grnvit

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

2012-12-04 19:00ElitserienCarl Söderberg vs Linköpings HC MÅLSKYTT MÅL FT 3 2.750

2012-12-04 19:00ElitserienPär Arlbrandt vs Linköpings HC MÅLSKYTT MÅL FT 3 3.750

Ett så kallat E4-derby när Linköping gästar HV71.

Hemmalaget HV71 är riktigt kalla med en 0-6-förlust uppe i Luleå, 2-2 hemma mot AIK (HV kvitterade med 1 sek kvar, starkt, men på håret att de ens fick med sig poäng alltså) och senaste matchen förlust 0-3 borta i Växjö.
Linköping har visserligen inte heller någon form att skryta med, men ett litet fall framåt efter 3-1-vinst hemma mot Rögle i Lördags där bl.a Carl Söderberg och Arlbrandt fick hänga varsin kasse.
Och det är just de här två spelarna som jag ger förtroendet idag.

Vi börjar med Söderberg:
Leder seriens skytteliga helt överlägset med 21 mål på 28 matcher. Ruggigt skicklig center som burit stora delar av Linköping på sina axlar denna säsong. Tycker 21+15 på dessa 28 matcher talar sitt tydliga språk. Tvåa i poängligan, inget snack om att killen egentligen är för bra för Elitserien. Kul för svensk hockey att ha en sådan spelare i ligan.
Grym form med 4+4 senaste 5 matcherna.

Arlbrandt:
Lirar tillsammans med Hjalmarsson och Söderberg i första-kedjan som är den bästa kedjan i hela ES skulle jag säga (Bortsett från SAIK's första PP-formation).
11+17 på 28 matcher och femma i poängligan.

Får räcka med den här presentationen.

Anledningen till varför de här hålls så högt utav framförallt Unibet är för att de tror Linköping kommer göra lite mål eller rent av bli nollade. Jag tycker dock att bolagen överskattar HV71 lite för mycket ikväll och släpper de här killarna lite väl högt, trots att det lutar åt en målsnål tillställning ikväll.
Gör Linköping två mål blir det som jag förväntat mig och med största sannolikhet har isåfall Söderberg eller Arlbrandt nätat. Gör Linköping mer mål är det bara en bonus.

Svenska spel, Betsson och Expekt håller Söderberg till 2.50, trots de har kissigare odds skulle jag också ha han där. Arlbrandt till 3.50 skulle låta fair imo.
Lirar 3 units på vardera och håller tummarna för att Linköping med Söderberg och Arlbrandt i spetsen kan göra en bra match i Jönköping ikväll!

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-04 klockan 21:18.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat