Räknar med coldstreak snart. Resultaten har gått mycket bättre än väntat under den senaste tiden. Så varför inte passa på att slänga in lite extra spel?
Motiveringar följer...
| 2012-12-06 19:00 | Elitserien | Brynäs IF vs Calle Järnkrok MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
3.5 |
2.750 |
| 2012-12-06 19:00 | Elitserien | Brynäs IF vs Elias Lindholm MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
2.5 |
3.450 |
Väntar mig ett Brynäs som gör 3-4 mål ikväll mot ett Rögle som är i gungning. Rögle som i princip är uträknat nu när man ligger sist i tabellen, åtta poäng bakom AIK och elva poäng bakom Timrå.
Igår gjorde man sig även av med två spelare, som inför säsongen var två bra namn - Strbak och Preissing.
"Ingen av de båda rutinerade backarna har levt upp till förväntningarna i Rögle BK:s elitserielag och klubben kommer nu prioritera att ge andra försvarsspelare ökad istid. Detta medför att såväl Victor Panelin-Borg och Anton Cederholm är aktuella för spel."
Tvivlar inte på att Panelin-Borg och Cederholm kommer göra det dåligt, men det är ändå två tunga namn som försvinner.
Tror inte detta kommer hjälpa så mycket, Rögle kommer få se sig besegrade av ett Brynäs med Järnkrok i spetsen, som tagit sig ur "krisen" som media kallade det.
Just Järnkrok har prickat formen med fyra mål de tre senaste matcherna. En riktigt duktig center som ska fylla upp efter Silfverbergs tomrum. Har gjort det bra hittils med en femteplats i poängligan och leder Brynäs interna poängligan relativt överlägset.
Bredvid sig har Järnkrok den 17-årige talangen Elias Lindholm som slagit igenom med dunder och brak. 18 poäng på 30 matcher är riktigt bra för Elias som spelade 12 matcher i A-laget under förra säsongen. Nu har han etablerat sig med de vuxna killarna och det ska bli spännande att följa han under tiden han spelar i Elitserien.
2.75 är ett ganska lågt odds för en målskytt i ES, men jag tycker mig ändå se värde här. Skulle hålla Järnkrok till 2.50 i och med hans form samt att Brynäs ska ta hem matchen tämligen enkelt ikväll. Lindholm måste jag också spela i och med att han och Järnkrok varit ett radarpar under väldigt lång tid nu.
| 2012-12-06 19:00 | Elitserien | Dave Spina vs Modo Hockey MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
3 |
3.750 |
| 2012-12-06 19:00 | Elitserien | Ladislav Nagy vs Modo Hockey MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
3 |
4.900 |
Helgarderar Steen-kedjan. Hinner inte med motivering här.
| 2012-12-06 19:00 | Elitserien | Bud Holloway vs Skellefteå AIK MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
3.5 |
3.500 |
| 2012-12-06 19:00 | Elitserien | Joakim Lindström vs Skellefteå AIK MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
3.5 |
3.500 |
3.50 på poängligaledaren och likadant på poängligatvåan. Allt för att man möter Luleå på bortaplan. SAIK har visserligen dålig form, men det hindrar inte de här herrarna från att producera.
Lindström med åtta poäng de fem senaste matcherna, Holloway två mål de tre senaste.
Luleå är starka defensivt, med dessa derbyn mellan Luleå och Skellefteå brukar det bli mycket mål i ändå. Alltid en väldigt härlig fart och intensitet i matcherna.
Skellefteå har ändå god chans att göra 2-3 mål här enligt mig och Holloway samt Lindström har blivit lite för underskattade i och med motståndet.