Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-07, 19:06   #9
Maverick
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
att blanda in "rutinen" i ett jaktstartslopp i ett världscup-lopp ser jag inte som någon faktor åt det ena eller andra hållet... sedan kan man vända på det, baily hade en bom idag, vilket gör han till en "sämre" skytt och kommer tappa på vallen.

lägger ingen värdering i din rek, ville bara belysa att den går att vrida helt åt andra hållet om man vill det. Kan säkert vara fint värde i ditt spel, jag tycker dock det är sjukt svårt att värdera en h2h mot två jämlika åkare.
Graf sköt 80% förra säsongen medan Bailey sköt 82% så av den statistien är Bailey en bättre skytt totalt. Sen anser jag du har grovt fel att inte rutin betyder något i jaktstartslopp. Den betyder mycket, precis som sista fem skotten betyder i det individuella. De som är rutinerade klarar pressen bättre på vallen i dessa lägen vill jag påstå.

Jag kan hålla med i att det går att lägga in fördelar för ens sida i alla rekar i stort sett. Jag förlitar mig dock på min rutin i att ha skidskytte som bästa sport vad gäller betting.

Klart det är svårt att ranka två relativt jämna åkare inom skidskytte och det är mycket marginaler som måste gå rätt. Handlar lite om form och hur de brukar åka upp sig från sprint till jaktstart och liknande. All denna info sammanlagt så är det fördel Bailey och oddset är det värde i.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat