Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-07, 19:52   #11
Maverick
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Vi kan titta på de senaste 10 individuella loppen (distansen) och se hur de yngre och mindre rutinerade åkarna har presterat när de varit med i täten. Nu har jag inga siffror men mitt minne (som kan vara subjektivt) säger att de skjuter klart sämre på de sista fem än vad de snittar normalt i stående.

Jag tror mig också veta att när de ligger sida vid sida så är det fördel de mer rutinerade. Det som eventuellt gör att det spelar mindre roll nu är att båda gjorde rätt dåliga sprintar
och har du inte chans på topp 5-10 så spelar ju nerverna mindre roll. Sen är det ju individuellt vilka som klarar press sämre, här har jag i stort sett ingen koll alls dessvärre.

Ja, diskussioner är alltid bra för att utvecklas för ibland är man snett på det även i det förväntade värdet. Men jag har fina siffror flera år i rad på just skidskytte. Men det finns ju inga garantier för att det jag tror på går in för det. Men jag lägger ner mycket tid på skidskytte och missar aldrig ett lopp i stort sett (förutom förra säsongen då hela mitt liv gjorde att jag inte hade tillgång till skidskyttet typ).

nu säger jag ju inte att det är 70-30 till Bailey men det är minst 53-47 enligt mig och då har vi värde där. Även vid 52% är det värde. Ja, oavsett om det blir grönt eller rött i morgon så kan ingen av oss säga att vi hade rätt i våra analyser :S Men bailey fixar degen. En kille som jobbar lite i skymundan. Graf har dock haft en tredjeplats i år (tror jag det var) vilket gör att han rankas högre än han borde enligt mig.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat