Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-07, 21:02   #15
Maverick
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Jag är helt tvärtemot. Oftast finns där inte värde i vinnarspel tycker jag då favoriterna alltid har för lågt odds och sen blir det svårt att värdera efter det ofta. Årets vinnare har börjat uselt men fegade ur den här helgen så missar Birnbacher som jag spelat två gånger tidigare samt så har Mäkäräinen världens otur i stående i dag annars vinner hon

Men H2H känns det nästan omöjligt för mig att gå minus på. Men jag ska inte brösta mig för jag vet att det kan svänga fort. Haft en bra inledning på helgen iaf, men damernas förra helgen drog ner mig mycket.

För två säsonger sen räddar Zaitseva vinnarspelen då hon vinner till 45 i odds. Annars hade jag backat på vinnarspelen fett det året. Jag spelar mest vinnarspelen för att kunna få en rejäl jävla boost när jag träffar rätt. Hade jag bara kunnat spela seriöst förra säsongen hade jag satt Lindström till nästan 100 i odds.

Som sagt tycker jag det finns enormt med värde i H2H då oddssättarna inte har någon som helst koll. Jag har hittat odds över 2.00 som jag själv värderar till 1.50-1.60 typ. Peiffer mot Ferry var en av de jag tänkte på i sprint för två säsonger sen. Och det bevisas igen av att Unibet har 2.70 i odds på Birnbacher mot Fourcade medan du finner Fourcade till 1.76 på Bet365.

Oftast är det Expekt som är ute och cyklar när det gäller oddsen på H2H i skidskytte. Men det händer även på andra bolag. Dock är deras marginaler så stora så även om de är helt fel i oddsen uteblir värdet. Pinnacle har dock väldigt liten marginal, men de är oftast bättre ute än övriga även om edt finns värde där också.

otroligt höga odds på Boeuf? Över 40 borde du väl inte kunnat kamma in på honom eller? han är ju en säker skytt, speciellt i liggande och är inte så jävla långsam i spåren! Leguellec däremot gav nog jävligt bra då han bara haft en hyfsad säng, nämligen när vANCOUVER, HANS HEMMAPLAN, HADE os :d Sorry för min caps lock.

Bailey är ett bra spel i långa loppet som det ser ut nu. Vi kan även lägga till att Graf startar med Svendsen, ska han hänga på i det tempot eller inte? Risken finns att han skjuter fler bom på vallen då. Skruvar Svendsen upp tempot eller ite? Gör han det inte är Bailey i rygg direkt. Skruvar han upp det måste Graf ta ett beslut, följa eller skapa ny grupp, även där är de åtta sekunderna uppätna anser jag!

Sen kan en av de ha en toppendag och köra runt 30 sekunder snabbare som max än den andre, och har en oflyt i skyttet hamnar det på fem bom, så mycket som spelar in men slår vi tärningen så är 1.952 ett bra odds och det hoppas jag visar sig i en oddssänkning. Väldigt få gånger mina spel får högre odds även om det händer. Gregorin för en vecka sen mot Palka t ex, då kliar jag mig i huvudet och tänker, va fan hände nu

Tack för komplimangen!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat