Expekt har släppt sina odds nu och jag anser att de är helt ute och cyklar på fyra av dessa!
B Ferry har visserligen inte visat något speciellt den här säsongen men han brukar växa när det är jaktstart! Vinsten i OS senast till 50 i odds sitter fortfarande på näthinnan! 500 kronor skulle satsas men min kamrat fegade ur

Så kan det gå. Men att få över dubbla pengarna tillbaka när Ferry sköt en bom i dag och likväl startar exakt samtidigt som Graf som hade felfritt skytte, då måste det spelas! Det måste vända för Ferry snart för han har underpresterat ordentligt!
| 2012-12-08 12:45 | World Cup 2 | B Ferry vs F Graf |
1 |
H2H |
5 |
2.020 |
Svendsen startar knappt 20 sekunder bakom Shipulin men är klart snabbare i spåret. Svendsen hade två bom extra mot Shipulin i dag och hade alltså startat före med enbart en bom extra. Så mycket sämre skjuter inte Svendsen att vi inte hittar värde på norrmannen här. Visst, han drar en jäkla massa bom totalt, utspridda dock. Men kom ihåg att senaste säsongerna skjuter han klart över 80% totalt. Shipulin snäppet bättre men klart långsammare. Nej, här blundar vi inte för över 2.00 i odds! Vad händer?
| 2012-12-08 12:45 | World Cup 2 | E H Svendsen vs A Shipulin |
1 |
H2H |
4 |
2.080 |
Fak startar 13 sekunder före Ustyugov men det betyder inte så mycketdå Fak får köra ensam medan Ustyugov har sällskap. Dock hade Fak en mer bom i dag men var likväl snabbare. Känns som bättre form på slovaken och när vi får odds på nästan dubbla pengarna är det bara att tacka! Startar före, körde snabbare i dag och är normalt en stabil skytt, 84% förra säsongen, ja varför ska vi inte spela då?
| 2012-12-08 12:45 | World Cup 2 | E Ustyugov vs J Fak |
2 |
H2H |
4 |
1.980 |
Garanichev trodde jag rätt mycket på i dag men han slarvar bort två bom i liggande(!) men är inte ens en straffrunda efter Graf trots felfritt skytte på tysken. Senaste säsongen sköt Garanichev bättre än Graf och med tanke på att han var snabbare i spåret i dag så blir det åter spel på en ryss, som är formstark. Inte gör han två usla tävlingar i rad, nej hämta hem pengarna till 2.08 i odds!
| 2012-12-08 12:45 | World Cup 2 | A Peiffer vs E Garanichev |
2 |
H2H |
7 |
2.080 |