Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-07, 23:42   #27
Maverick
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
ja, jag ser väldigt sällen något värde i "favoriter" i skidskytte, utan letar alltid efter odds jag tycker ligger helt snett, mot åkare jag ser en positiv formkurva mot.

Håller med, tror inte alls berger kommer hålla sin fart i spåret så många mer tävlingar, iaf inte om man tittar hur hon presterat tidigare år... Mäkäräinen är det otroligt hur bolagen konstant undervärderar hon. fick 4x på att hon skulle bli topp3 i världscupen ifjol, när hon vann den året innan. mycket märkligt enligt mig...

jovisst håller med om solemdal, gäller att vara med den dagen hon kan lyckas, för det kommer närmare och närmare. Vad gäller gössner undrar jag om det kommer hände nångong? hehe så kass på vallen...

Förstår inte varför du säger att pinter åker för långsamt? tredje bästa åktid idag? i min värld kan det aldrig vara för "långsamt" men där ser vi kanske på det på olika sätt.
Förra året var det Neuner i en klass för sig och efter det Domacheva måste jag säga men visst, 4.00 på Mäkäräinen topp 3 låter helt sjukt. Nu lyckades hon dock inte med det men självklart finns det bra värde där.

Som vinnarspel vill jag faktiskt ranka Gössner före Solemdal, just pga åkfarten i spåret. Åtminstone ifall vi tittar på dagens tävling! Tror båda kommer ge bra odds i framtiden och även om Solemdal är snäppet bättre skytt anser jag att Gössner har oddsen till sin fördel!

Pinter gör det bra, utan tvekan, men samtidigt känns det som han inte enbart kan vinna på felfritt skytte och en bra åktid! Jag har studerat honom extra i år och han är verkligen en överraskning, även om jag håller Lessner (i jämförelse) högt, men förstnämnde skjuter bättre. Därför får han bättre placeringar för stunden också, men om några tävlingar tror jag Lesser passerat faktiskt.

Men åter till vinnarspelet! Ska Pinter vinna krävs det massa bom på övriga samtidigt som en del åker sämre än normalt. Pinter är absolut ett topp tre namn men i en jaktstart faller hans chanser enligt mig. Skjuter sämre och sämre i stående.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat