| 2012-12-10 20:45 | Ligue 2 Orange | Clermont vs Nantes X |
X |
FT |
5 |
3.140 |
Nantes är formstarkast i Ligue 2, efter Guingamp. Jag tycker dock inte man imponerar resultatmässigt och i de tre allra senaste ligamatcherna har man två oavgjorda och en vinst. Man saknar dessutom Djordjevic som gjort 13 av lagets 24 mål. Han är avstängd i tre matcher (vet dock inte om cupmatcher räknas). Borta idag hur som helst. Clermont tycker jag dock har en ganska hyfsad formrad, om man även väger in motstånd. Tycker det är fördel Clermont, men Nantes har ligans tätaste försvar och jag tycker krysset har värde i sig.
| 2012-12-10 21:00 | Premier League | Fulham vs Newcastle |
DnB |
FT |
5 |
3.000 |
Två oerhört svaga lag atm. Newcastle har dragits med mycket skador och senast utgick Tiote, Ba och Santon. Tränare Pardew menar dock att detta var försiktighetsåtgärder och att han hoppas att de ska kunna spela idag. Man har även ett (stort) frågetecken på Ben Arfa. Fulham har bl a Kacaniklic på skadelistan, men framför allt tycker jag man saknar Ruiz. Man får tillbaka Hangeland efter tre matchers avstängning och det betyder mycket defensivt. Jag tar spelet på att Newcastle får tillbaka ovan nämnda trio, vilket är en liten chansning. Spelar de tycker jag att matchen ska vara ganska jämn och att Newcastle ligger lite för högt. Det blir sällan oavgjort mellan dessa två lag, men jag tar DnB då jag tycker det är mer värde i det än i rak 2:a till 4 i odds.
| 2012-12-11 20:55 | Ligue 2 Orange | Laval vs Angers UNDER |
U 1.5 |
FT |
5 |
2.900 |
Angers är ett av ligans målsnålaste lag och på de fem senaste matcherna har man målskillnaden 0-2! Laval spelar ofta bra hemma, men är faktiskt mer målsnålt på hemmaplan än på bortaplan. Jag har dock inte tittat på motstånd, vilket säkert kan spela in. Angers behöver verkligen bryta måltorkan, men jag tror inte det blir denna gången.
Edit: 1-4
| 2012-12-15 16:00 | Premier League | Stoke vs Everton X |
X |
FT |
5 |
3.400 |
Imponerades inte direkt av det jag såg av Everton i matchen mot Tottenham. Nu åker man till Stoke som är obesegrade hemma och oerhört starka. 3.4 på X tror jag inte ligger kvar och i mina ögon är det ett bra odds.