Datum: 2012-12-15
Tid: 16:00
Sport: Am Fotboll
Land: Argentina
Liga: A-League
Match: Stevenage - Crawley Town
Period: ft
Spel: Stevenage
Insats: 25.00
Odds: 2.820
Bolag:
Motivering:
| 2012-12-15 16:00 | Npower League One | Stevenage vs Crawley Town |
1 |
FT |
5 |
2.820 |
| 2012-12-15 16:00 | Npower League One | Stevenage vs Crawley Town |
-1.5 |
FT |
2.5 |
5.750 |
Stevenage tar emot Crawley i npower League One och det är två lag med ganska taskig form om man ser till resultaten. Båda lagen hänger dock med ganska bra då även övriga topplag haft en dålig period. Det skiljer just nu bara 8 poäng mellan serieledarna Tranmere och tiondeplacerade Crawley. Stevenage liiger femma, 3 poäng efter Tranmere.
Stevenage har 2-2-2, 9:11 de senaste 6 ligamatcherna. Crawley 0-3-3 6:11.
Jag tycker dock Stevenage har mött klart bättre motstånd och lite mer uppåttrend. Man har sedan förlusten borta mot Sheffield Utd (4-1) spelat lika mot formstarka Bournemouth och serieledande Tranmere. Senast var man tillbaka på vinnarspåret via 2-0 borta mot hopplösa Hartlepool.
Crawley har under samma period kryssat mot Notts, Walsall och Shrewsbury samt förlorat mot Crewe, Yeovil och Coventry.
Inget av lagen dras med någon avstängning och vad gäller skador så hittar jag inget på detta förutom att Crawley fått tillbaka sin bäste(?) målskytt Billy Clarke i full träning och att han möjligtvis skulle kunna starta.
Vet ni någon bra sida med skadeinfo för League One?
Formmässigt ser jag alltså Stevenage som starkare och även om man verkar trivas bättre borta än hemma så trivs är Crawley inget starkt bortalag. Tittar man dessutom på inbördes möten de senaste 10 åren så är den 8-1-3 i Stevenages favör.
Oddsen på Stevenage ligger på ett spann mellan 2.3-2.8 (2.1-2.8 igår kväll) och jag vet inte om det bör vara ett varningstecken att bolagen ligger så olika. Det är inte heller så att något enstaka bolag sticker ut, utan de ligger ganska jämnt fördelade på hela det intervallet.
Min åsikt (med risk för att jag missat nån viktig info) är att Stevenage till 2.82 är riktigt bra värde och jag skulle nog ta dem ner till 2.3-2.4
Testar även Stevenage
[email protected] med mindre insats.