Datum: 2012-12-15
Tid: 16:00
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Npower League One
Match: Crewe - Bury
Period: ft
Spel: Crewe
Insats: 25.00
Odds: 2.230
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Jag har fastnat lite för League One denna helgen och även om jag har varit där och nosat förut så ska jag inte påstå mig besitta någon stor kunskap om denna serie.
Crewe Alexandra möter på lördag Bury och jag tycker det finns bra förutsättningar för hemmaseger.
Crewe har bra god form med 4-1-1 de senaste 6 matcherna och målskillnad 13:7. Laget ligger 12:a tio poäng efter ledande Tranmere med sex poäng upp till playoff. Man kommer nu senast från segrar mot Preston och Crawley och innan dess oavgjort borta mot seriens kanske bästa lag, Sheffield Utd. Till mötet med Bury får man tillbaka Della-Valle (7/4) (lån från Fulham) efter att han vilat mot Preston.
Bury har 3-1-2 och 8:8 senaste sex, men har haft svårt på bortaplan med 2-3-5 hittills. Man har dock två segrar de senaste tre bortamatcherna (Scunthorpe 1-2, Oldham 1-2).
Inga skadenyheter (än).
Nu får Bury ett bra test på bortaplan och jag tror inte man kommer ha lika lätt som i de två tidigare bortavinsterna. Det ska dock sägas att historiskt så har Bury ett litet övertag på Crewe.
Gillar Crewes chanser här och precis som i Stevenage-Crawley testar jag även ett handikappspel på hemmalaget till mindre insats.
| 2012-12-15 16:00 | Npower League One | Crewe vs Bury |
-1.5 |
FT |
2.5 |
4.000 |