Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-14, 14:13   #59
slindoffer

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

2012-12-15 Murcia - CD Guadalajara (Segunda Division)

Datum: 2012-12-15
Tid: 20:00
Sport: Fotboll
Land: Spanien
Liga: Segunda Division
Match: Murcia - CD Guadalajara
Period: ft

Spel: CD Guadalajara
Insats: 25.00
Odds: 3.990
Bolag: Pinnacle

Motivering:
GAH! Hade skrivit en sån fin rek på denna match och lyckas stänga fönstret. Här kommer dock reken igen, men nerybantad.

Murcia 8 hemmamatcher endast 1 förlust och 4 insläppta mål. Guadalajara utan vinst borta på 8 matcher. Gjort 4 mål.

Murcias förlust kom mot bortastarka Girona. Man har slagit serieledande Elche.

Guadalajara har mött 3 av de 4 bästa hemmalagen, men även de tre med sämst hemmastats (kryssat två, förlorat en).

Guadalajara har spelat upp sig det senaste och ligger inte längre på nedflyttningsplats (på målskillnad dock). Man har 3-1-2 senaste 6 målskillnad 9:5. I senaste matchen lossnade dessutom målskyttet ordentligt och man fick en ordentlig självförtroende-boost. Enda ev bortfallet mot Murcia är Espin, vad jag kan hitta.

Murcia har det tuffare. 1-3-2 sista 6, 6:7 i målskillnad. Man har flera tunga avbräck till helgen. Högerback Molinero och mb Dos Santos är avstängda. Andra ord. mittbacken Catala är (troligtvis) skadad. Mittfältaren Sutil är även han förmodligen skadad. Både Catala och Sutil utgick under match 25/11 och rapporterades då och även för någon vecka sedan bli borta en månad. Det finns alltså en möjlighet att de skulle kunna medverka. Dessutom är anfallaren Martinez skadad och lagets bäste målskytt Matilla (position oklar) avstängd.

Man vände underläge till ledning senast mot Sabadell men drog på sig en straff och två utvisningar precis i slutskedet av matchen. Matilla fick då rött kort (men finns inte bokfört så det kan varit efter matchen) och är avstängd 6 matcher.

Guadalajara bör ha klar möjlighet att vinna denna match och med lite tur även med mer än ett mål. Jag tror man kommer med bra självförtroende och jag tror även att omständigheterna kring Murcias senaste match kan ha påverkat laget klart negativt.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat