Hejsan.
Det går inte att diska honom under loppet.
Man kan tycka vad man vill om det, men så ser reglementet ut.
Citat:
Ursprungligen postat av astockel
Ja, håller med dig faktiskt om att diskningen inte var rättvis. Jag hade tagit detta väldigt bra om domarna hade gjort sitt jobb och diskat Bergh UNDER loppets gång, och inte vakna upp efter det utspelat sig.
Men att diska honom EFTER att loppet haft sin gång och lämna folk som spelat DD, Trio, osv på hästen med falska förhoppningar är väl inte det mest rationella. Speciellt när det är fakta att det är en stark häst och hela streckad på 37%.
Gillar trav väldigt mycket, men när det är ett lotto om en häst förtjänar sin vinst eller inte så blir man lite frustrerad. Fjärde gången jag rykt på tvivelaktiga bedömningar från domare.
På V65 har snarlika incidenter inträffat ett antal gånger, men då verkar domarna vart fullt uppe med att beundra sina system istället för att ge en korrekt bedömning.
Visar det sig att vinnande kupongerna var inlämnade från Sydafrika så tar jag mig en funderare på att lägga ner trav.
Skulle man gå igenom 100 lopp från arkivet skulle säkerligen samma incident inträffa i 1-2 av dessa och passera obemärkt förbi. Hur rättvist är egentligen det?
Men men, regler är väl regler! Bara ta nya tag. 
|