Citat:
Ursprungligen postat av copiad
Apropå det här med diskningar. Ni kommer väl ihåg i onsdags i V86-4 när det blev riktigt tight i första kurvan mellan Erik och Björn? Då valde domarna att inte ens kolla upp händelsen! Högst anmärkningsvärt då det ändå blev så tight att Eriks häst hoppade. Även om det inte hade blivit diskning ger det ju ett löjets skimmer över domarkåren att man inte ens "orkar" kolla upp händelsen. Ingen kan ju ha undgått att se att det blev tight.
Känns spontant också som att domarna gärna "letar" situationer lite extra just på V75. Varför kan man ju undra!? Är det "coolt" att våga diska? Utnyttja sin makt? Är övertygad om att Bergh INTE hade blivit diskad om detta varit ett vanligt lunchlopp på åkern.
När Westholm blev ofattbart diskad på V75 hade han blivit friad i ett V4-lopp tidigare då det var solklar diskning tex...
|
Kan slå vad om att det låter så här i domartornet:
"Förtjänade han inte en diskning där?"
"Ähh, vi kör en diskning imorgon på lunchen istället. Låt det vara..."
Nu ska spelarna inte bara hitta vinnande häst, utan också vara med i ett minilotteri efteråt och eventuellt förlora det om domaren är på vresigt humör.
Eftersom allt ska vara 100% korrekt så kommer jag hädanefter spela in när en sådan här situation inträffar igen och domarna inte gör någonting åt det kommer jag likt en viktigpetter sedan lägga upp det på ATG's Facebook sida. Långtsökt visst, men det ska väl vara rättvist spel? Eller?
Förstår inte hur vissa personer bara kan svälja sådant här utan att ge det minsta anblick, alla spelare ska ha rätt förutsättningar när det kommer till spel med pengar. Oavsett om det handlar om V4 på lunchen, miljonutdelning på V75, eller ett litet lopp långt ut i kalla Norrland.
Hade detta vart en junior hockeymatch, visst, låt gå. Men nu pratar vi som sagt spel om pengar, då kanske man borde ta det hela lite mer seriöst? Alla ska som sagt ha samma förutsättningar när det kommer till spel enligt mig i alla fall, men jag förstår om ni andra inte delar samma åsikt.
Tror sådana här saker kan påverka travet negativt i större utsträckning, Åke's media bojkott över det hela gör inte saken bättre. Men jag är säker på att ATG kommer att förhindra att sådant här händer i framtiden i alla fall, om inte så vore det bara skamligt.
Har läst om folk som säger att domarna är extra hårda just på grund av att det är V75, men problemet med det är att det inte går att rätttfärdigställa särbehandling inom spel på något sätt- och vis, det skapar bara orättvisa vilket gör en hel del spelare förbannade.
Men ahh, var väl säkert inte ens meningen att en 37%are skulle komma i mål i fjärde loppet. Hästen vara säkert bara lite för spurtig där i slutet. Så domarna hostade till lite och sa *host* diskning *host. Skämtåsido.
Nu kommer jag fortsätta spela på ATG, uppstår en sådan här "skuggig" situation igen så är det tack och adjö för mig i alla fall.