Citat:
Ursprungligen postat av doob
Varför skulle det köras prepare till detta lopp? 35.000 i förstapris i förra starten och på onsdag 60.000!? Fattar inte vad du menar?
PS. Helt otroligt att det skulle ha körts 2.000.000 lopp med hästar med nästan samma namn!  
|
Va inte så naiv

han lät sin andra häst vinna sist till ett högre odds och tog andra priset...(han skiter väl i om hans ena häst tog förstapriset och hans andra andrapriset lika mycket pengar till stallet, så nu blir den inte så hårt streckad heller.
Hon mötte piss senast på v4 och slog tio gånger bättre hästar gången innan så jag är inte helt blåst. Om du tror att allt e guld och gröna skogar inom travet och jätte gulligt och ärligt så okej... det e lugnt.
Vad gäller namn så är det lustigt att den andra hästen med liknande namn till högre odds och mindre streck vinner... har sett det gång efter annan. (säger inte att det händer varje gång eller väldigt ofta men tillräckligt för att man uppmärksammas av det)
Samma gäller när det är utländska hästar med i samma lopp så brukar (inte alltid) nån av dem utländska vinna... speciellt om det är 2-3 finskfödda hästar med. Du kan tycka att jag är larvig eller vad du nu tycker men det är så jag har sett och uppfattat saker inom travet. (lite konspirationstorsk kanske

)
Jag kan säga så här: Jag bygger inte upp hela mitt sýstem efter sådana saker kanske men jag tänker på sådana faktorer, precis som jag tänker på spår..form...hemma/kusk/tränare...balans..m.m. Alla hästar i samma klass dem befinner sig i kan vinna av olika skäl och hur loppen blir körda och det är därför det skräller.
Mvh