Kunde inte somna så hittade ett intressant spel inför morgondagen.
| 2012-12-18 20:30 | German Cup | Kickers Offenbach vs Fortuna Dusseldorf |
2 |
FT |
3 |
2.040 |
Düsseldorf besöker Kickers Offenbach för sista tävlingsmatchen för säsongen. Düsseldorf som hör hemma i Bundesliga kommer med nästan fullt lag, jag kan bara anta att Kickers gör det också. Den som saknas i Düsseldorf är Voronin om jag förstått det rätt. Kruse, en av Düsseldorfs bästa spelare var avstängd senast i ligan och lär nu vara rejält utvilad.
Skillnaden är att Kickers spelar i tyska tredjedivisionen. Man har tidigare besegrat ett lag ifrån Bundesliga 2 och Greuther Furth. Det som hjälpte dem då var att de cupmatcherna var ju emellan ligamatcher och fokus låg förmodligen inte på cupen för lagen i de högre divisionerna. De underskattade förmodligen Kickers mycket, något som Düsseldorf ska försöka att inte göra. Det är klart att man inte underskattar ett lag lika mycket när de besegrat ett lag i ens egen division i samma cup. Formen talar också för Düsseldorf, 3 vinster, 1 oavgjord (mot Dortmund) och 1 förlust på senaste fem. Den statistiken för Kickers är 4 förluster och 1 vinst.
Det mest intressanta med det är att Kickers har förlorat de senaste 3 hemmamatcherna i tredjeligan. Hur ska de då stå emot ett Düsseldorf som faktiskt har en chans på pokal? De kommer kriga som svin och tyska cupen har ingen logik, men jag tycker ändå att 2.04 är ett för högt odds på klasskillnaden som faktiskt borde vara. Spelas med 3 units.
P.S Får hoppas på att det här går bättre än för Arsenal mot Bradford.