Avd.1)
2 Lucky Angel Face öppnar som storfavorit och häst, kusk, läge och form talar för ännu en favorit som vinner första avdelningen på v86. Ser ingen anledning att gardera trots det i nuläget enorma favoritskapet! Spik!
Avd.2
3 Photo Taxi har äntligen fått ett bra läge! Hästen har bara haft bakspår och tillägg den senaste tiden men oj vad bra den har gått! Sist laddade man loss från femte ut men fick kallt i knät. Kunde trots lite halvtapp ändå tända om och få upp ångan igen över upploppet och var väldigt nära att hålla undan en så bra häst som Notorius Bi som slog av på linjen! Öppnar inte vasst men styrs ned i tredje ut och detta är en mycket bra chans och klar förstahäst! 4 Bankers Garcon var det uppåt på inför Romme-starten! Har för mig att dom hade gjort något balansmässigt och hästen värmde bra. Avslagen av Powee E. Kanske svårt att vinna på Solvalla men läge och form har den och detta kanske är hästen i spets efter 500 meter om den nu kan svara 6 Victory On Line som är startsnabb och har dokumenterad toppform! 9 Bolt har ju kapacitet och välter alla i stallet i träning men när ska den släppa till i lopp? Vill inte spricka då hur som helst...
Avd.3
Sneglade länge och väl på 1 Strosa här och ville så väl se en enkel spets och slut men efter att ha sett 2 Across The Borders vinstlopp i arkivet så ändrade jag mig omgående! Här har vi en sann SOS-vinnare! Fullkomligen flög till spets från bricka 5 på Gävle och sen brisade hästen bara undan! Jag gillade intrycket och hoppas att Strosa (som i mitt tycke är lite seg och tråkig) blir fast på innern och att Filip Lejon hamnar på vingel och får en för tuff resa fram till och i dödens med Royal Peak. Det är väl dessa två emot men jag singlar gärna spetshästen!
Avd.4
Vidöppet lopp och jag streckar åtta häst! 6% på 14 East Varenna från springspår på tjugo måste jag ändå lyfta fram! Jansson var märkbart uppåt på hästen inför starten på Eskilstuna och han visade med eftertryck att han trodde på hästen i loppet. Svarade spets och blev mosad! Mycket enklare emot nu och East Varenna är mycket tidig på min kupong! VARNING!
Avd.5
Två hästar höjer sig! 3 Ejnar Sjöhammar som var ordentligt framsatt vid vinsten. Toppform och tar spets! 7 Amadeus Star som Nurmos vurmar för. Han verkar känna rejäl kapacitet i den här och nu lopp i kroppen! Plockar även med ett halvljummet gäng som kan slinka loss från innern och snubbla dit plus Melanders 12 Digital Creation som trots läget säkerligen är med på fotot!
Avd.6
7 Digital Blasphemy får ofta tunga resor i dödens. Kanske blir släppt till spets den här gången och då vinner den lätt men jag tar med ytterligare tre roliga. 1 Ulrika Karsk har inte visat hela sitt register än. Åke sätter ofta dit dom på Valla och från det här smaskiga läget måste jag strecka! Ettrig spurt från kön sist och med lucka blir Ulrika hyperfarlig! 3 Digital Beautiful var lite halvblek som favorit på lunchen? Är kanske en medhängare som ska smygas. Kan med Björn "20 meter bättre" Goop få den edge som behövs i detta lopp! Streckas! Den mest allvarliga utmanaren och totalt bortglömda motbudet till favoriten är 4 Nelly Burge som var enormt fin när den fullkomligt exploderade förbi Digital Blasphemy sist! Intrycket var grymt! Smygare i rygg på ledaren och pang! Jag tror starkt på en repris! VARNING!
Avd.7
7 Västerbo Loveboat är stark och rejäl! Vinner om sunda vätskor! Även från dödens! Jag hoppas på bibehållen form och lätt vinst! Malmqvist får ursäkta, inte av samma kaliber som den här glänsaren! Spik!
Avd.8
5 Opportunity bara vinner och vinner men jag gillar inte Kontio som kusk och särskilt inte på Svanens hästar så garderingen är given för mig! 2 Love You More har läget och är stark och rejäl! 7 Citrin bombar till spets och kör nu där för fan Lennartsson! Härdad i tuffa gäng och till 6% är det loppets mest spännande häst! 9 O.U.Glide debuterade för Melander på V75! Läget grusade chanserna och gjorde även att man lågt väldigt lågt i förhandssnacket men mellan raderna kunde man läsa att Melander var väldigt nöjd med vad hästen har visat i träning. Se upp! Stor risk för att den här skriks ut av TT och SS imorgon så värdet försvinner men i nuläget bara 8%! Lika intressant som Citrin! 10 Latitud Broline har hårdhet och tung långspurt! Örjan kastar loss sista 300 och då måste övriga ha torrt krut! Låser på dessa!
Systemet: 3840 rader - 960 kr
1) 2
2) 3 4 6 9
3) 2
4) 1 3 4 7 9 11 12 14
5) 1 3 4 7 9 12
6) 1 3 4 7
7) 7
8) 2 5 7 9 10
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Nicklas (+1)
|