Känns som om jag spelar på allt som rör sig denna vecka. Men så har jag hittat många spel jag gillar också. Dessa har jag lagt inför helgen och har nästan lika många till som jag fortfarande väger/väntar på info. Uppdaterar med mina tankar inom kort.
| 2012-12-21 20:00 | Segunda Division | Real Madrid B vs Elche |
2 |
FT |
5 |
2.520 |
Elche leder Segundan och imponerar. Man har i de fem senaste omgångarna mött de fem lag som jagar närmast efter och har fyra segrar och en oavgjord. Man är ovanligt målsnåla för sin division och har bara släppt 9 mål på 18 matcher. RM Castilla blandar och ger och är ofta inblandade i målrika matcher. Man har Jese och Cheryshev som knackar på dörren till A-laget, ett kliv som Morata och Nacho redan tagit denna säsong. Elche har mycket goda möjligheter att ta tre poäng här, då jag tycker att laget är i en klass för sig. Det som ev skulle kunna tala emot Elche är att man bara mäktat med 7 mål på 9 bortamatcher. Jag tror dock att RM kommer spela öppet och anfallsinriktat (som alltid) och att Elche kommer få fina kontringsmöjligheter. Man bör dessutom kunna stå emot bra. Plockar man även 1-1 så känns det helgarderat.
| 2012-12-21 20:45 | Ligue 1 Orange | Zlatan Ibrahimovic vs Brest - Paris St-G FIRST GOALSCORER |
YES |
FT |
5 |
4.000 |
PSG har hittat tillbaka till fin form och Zlatan gör mål. Svårt att se att det här ska kunna sluta på något annat sätt än med bortaseger. Brest gör mycket mål hemma och får man in en boll kan jag tänka mig att det går över 3.5. PSG dock inte släppt något senaste matcherna och att Zlatan ska göra ett tidigt mål känns ju inte helt otroligt.
| 2012-12-22 15:00 | Npower League Two | Northampton vs Aldershot |
1 |
FT |
5 |
2.230 |
Aldershot har problem med målskyttet och hade inför senaste omgången bara gjort 16 mål på 21 matcher. Nu blev det 4-2 mot Rochdale och en bättring till 20 mål på 22 matcher. Man släpper även in alldeles för mycket och till helgen har man två försvarare avstängda samt en mf. Aldershot ligger tre poäng ovanför nedflyttningsplats och man lär vara inblandade i nedflyttningsstriden i vår. Aldershot har 2-2-2 senaste sex där segrarna har kommit mot tidigare nämnda Rochdale och formsvaga Burton. Kryss mot bottenkollegan Wimbledon och Oxford är inte särskilt imponerande och man lär få svårt mot hemmastarka Northampton.
| 2012-12-22 16:00 | Npower League One | Coventry vs Preston |
1 |
FT |
5 |
2.250 |
| 2012-12-22 16:00 | Npower League One | Coventry vs Preston |
-1.5 |
FT |
2.5 |
4.150 |
Även om man inte har flest poäng senaste 6 matcherna är Coventry League Ones odiskutabla formlag. Man har 19-6 de senaste sex matcherna men har inte mött motstånd av besked förrän senaste omgången då man bortaslog ett annat formlag, Doncaster med 1-4. Svårt att se förbi Coventry nu när de möter ett Preston som inte riktigt levererar. Preston mötte Bury borta i St. Johnstones igår, en match som slutade 3-3 efter full tid och även om det är cup och svårt att utvärdera ett sådant resultat tycker jag det är bra för mitt spel. Preston vann för övrigt efter straffar, men hittar ingen info om övertid, vilket också skulle gynna detta spelet.
| 2012-12-22 16:00 | Npower League One | Crewe vs Bournemouth |
1 |
FT |
5 |
3.280 |
Crewe ett av ligans starkare hemmalag möter Bournemouth som inte har nån spec bra bortastatistik, men har bra form. Två sista dock knappa segrar mot Colchester och Scunthorpe och innan dess två oavgjorda (Bury, Stevenage) och det känns som om formen ev är på väg bort. Crewe har bra form även om man inte mött det allra bästa eller formstarkaste lagen. Vet inte om avstängningar el dyl men på tok för högt hemmaodds.
| 2012-12-22 16:00 | Npower League Two | Port Vale vs AFC Wimbledon |
1 |
FT |
5 |
1.660 |
Serietvåan Port Vale tar emot bottenlaget AFC Wimbledon. Det är klasskillnad och jag ser inte mycket som talar för att Wimbledon ska få med sig något härifrån. Båda lag är ur form och detta är en perfekt match för Port Vale att ta sig tillbaka till vinnarspåret. Man måste vinna denna match för att haka på ledande Gillingham och Wimbledon ska inte kunna hota.
| 2012-12-22 16:00 | Npower League One | Scunthorpe vs Carlisle |
1 |
FT |
5 |
2.350 |
| 2012-12-22 16:00 | Npower League Two | Wycombe vs Bradford X |
X |
FT |
5 |
3.480 |
Wycombe har bäst form i League Two, men har några matcher bakom sig där man inte mött det bästa motståndet. Bradford verkar riktigt på g och har spelat oavgjort med Arsenal hemma och Brentford (2:a i League One, riktigt bra hemmalag) borta. Wycombe har tre spelare avstängda i mf Spring (14/0) samt lagets två bästa målskyttar mf Grant(20/6) och anf McClure(10/5). När man nu möter bättre motstånd tror jag man kan få det svårt, särskilt då man saknar nyckespelare. Bradford har dock gått två tuffa cupmatcher som båda gått till förlängning och hade senast en på pappret svår bortamatch mot Southend (2-2). Risken är att man är slitna efter dessa drabbningar och inte kommer upp i samma nivå och jag tycker att det luktar kryss.
| 2012-12-22 17:00 | Ligue 1 Orange | Lille vs Montpellier |
2 |
FT |
5 |
4.170 |
Förstår inte alls oddssättningen här, jag måste ha missat något. Eller så förväntas Lille höja sig när man nu möter ett bättre lag. Båda dessa lag har underpresterat och inte motsvarat förväntningarna i år. Lille har på de senaste 6 matcherna 1-3-2 och målskillnad 4:5, med förluster borta mot Marseille och Lorient. Man har kryssat hemma mot Bastia samt borta mot Sochaux och Reims. Segern togs hemma mot Toulouse. De resultaten imponerar inte. Montpellier har efter en tung höst börjat få ordning på sig och spelar bättre och bättre. Man har 4-1-1, 11:3 de senaste sex och då har man 1-1 borta mot hemmastarka Valencíennes och förslust med 1-0 borta mot Lyon. Man har slagit hemmastarka Brest och har dessutom segrar mot Bordeaux, Ajaccio och Bastia. 4.17 känns väldigt högt för bortaseger, men jag har inte koll på skador och avstängningar.
| 2012-12-22 18:00 | Segunda Division | Sabadell vs Lugo |
2 |
FT |
2.2 |
3.930 |
| 2012-12-22 18:00 | Segunda Division | Sabadell vs Lugo X |
X |
FT |
2.8 |
3.320 |
Sabadell har hemmfördel och hyfsad form, men har inte mött övertygande motstånd. Lugo däremot har haft svåra matcher mot topplag och vände 1-2 till 3-2 mot RM Castilla senast. Tycker man ska kunna knipa minst en poäng om man spelar som man gjort det senaste.
| 2012-12-22 18:00 | Segunda Division | Ponferradina vs Murcia |
1 |
FT |
5 |
1.880 |
Formmässigt är det stor skillnad mellan dessa lag, men man har mött mycket olika motstånd så det är svårt att värdera. Murcia är inne i en tuff period och fick stryk mot Guadalajara senast. Beroende på skadeläge i Murcia så ska Ponferradina ha alla möjligheter i världen att förlänga segersviten. Man har i sina segrar mött motstånd i samma del av tabellen som Murcia.
| 2012-12-22 20:00 | Ligue 1 Orange | Lorient vs Reims |
Win to Nil |
FT |
5 |
2.380 |
Lorient har 11-2 de senaste sex och de senaste fyra har man inte släppt en boll förbi sig. Gamle Arsenalspelaren Aliadiere gör mål i var och varannan match och jag har svårt att se Lorient misslyckas här. Reims parkerar oftast bussen i bortamatcherna och deras chans till poäng är väl 0-0, men jag tror uppgiften är övermäktig. Reims har 0-3-3, 1:7 de senaste sex matcherna och på bortaplan har man 0-2-6, 2:11 denna säsong. Inbördes har Lorient vunnit alla fem möten och fyra av dessa med minst två mål. Värt att notera är dock att Reims gjort mål i fyra dessa fem matcher.
| 2012-12-22 20:00 | Ligue 1 Orange | Ajaccio vs Rennes |
2 |
FT |
5 |
2.910 |
| 2012-12-23 14:15 | Ligue 2 Orange | Sedan vs Nantes |
2 |
FT |
5 |
2.550 |
Toppen mot botten i Ligue 2. Nantes har bäst form i serien med 4-2-0, 7:2. Man är riktigt tighta bakåt och gör iofs inte så många framåt. Nu möter man seriens sämsta försvar och ska nog kunna peta in en eller två. Sedan har fått säsongen fördärvad av skador och har problem både offensivt och defensivt. Man vann igår mot Chamois och bättre på sin statistik lite, men imponerar inte ett dugg. Försvarade sig genom hela matchen och kontrade in tre. Har svårt att se hur Sedan ska kunna stå emot Nantes här.
| 2012-12-23 17:00 | Ligue 1 Orange | Toulouse vs Sochaux X |
X |
FT |
3.2 |
3.800 |
| 2012-12-23 17:00 | Ligue 1 Orange | Toulouse vs Sochaux |
2 |
FT |
1.8 |
6.950 |
En sexpoängsmatch där jag tycker att Toulouse har blivit alldeles för stora favoriter. Toulouse lyckades med bedriften att bara släppa ett mål hemma mot Marseille, trots att man spelade med en man mindre från mitten av första och två man mindre hela andra. Detta borde dock tagit på krafterna och i övrigt imponerar inte de senaste resultaten. Sochaux förlorade mot Brest senast. Toulouse utan avstängda Mbengue och Tabanou. Sochaux saknar Loic. Oddset har redan droppat på kryss och bortaseger. Dessa två spel blir ett X2 med 5 U som insats. Effektivt odds om det blir kryss är 2.43, bortaseger ger 2.5.