Ämne: V86
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-19, 17:32   #41
flaque

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Guiden express

Spikarna

2 Lucky Angel Face (V86-1) är mycket startsnabb och det skulle förvåna om inte Björn Goop sitter i ledningen och sedan ska loppet vara över. Hästen imponerade verkligen när hon vann på en mycket fin tid utan att gå i botten senast. Toppchans.
7 Västerbo Loveboat (V86-7) har varit mycket pålitlig och visar rätt inställning. Han övertygade vid fyra segrar i följd och behöver inte be om ursäkt för tredjepriset från utvändigt ledaren senast. Vi tror att han blir mycket svårstoppad över medeldistans mot enklare motstånd.

Låset

2 Finn Knight (V86-2) gjorde ett bra intryck vid spurtsegern i ny regi senast. Han är snabb från start och vi tror att han körs i ledningen och slipper han tufft tryck under vägen är det bra chans. Bästa hästen i loppet är förmodligen
9 Bolt som är van vid att möta mycket tuffare motstånd. Han svek senast men nu talar mycket för att han gör ett bättre lopp och han blir svår att stå emot över upploppet om det blir bra tempo på loppet.

Skrällbud

3 Gant Cobra (V86-3) var Jörgen Westholm besviken på senast och hästen har vässats extra i jobben därefter. En bortglömd rysare i ett öppet lopp.
14 East Varenna (V86-4) var positiv mot tuffare hästar näst senast och fick tuff press i ledningen senast. En jätterysare om det klaffar med positionerna från start.
3 Digital Beautiful (V86-6) är en ojämn humörhäst som har kapacitet för att vinna om hon har en bra drag.
1 Order By Mackie (V86-8) har en dålig rad men är uppåt i jobben och trivs extremt bra med Björn Goop i sulkyn.

Utgångshästar

4 Stardust Amour (V86-4 och bilden nedan) såg inte som bäst ut inför debuten men gjorde ett fullt godkänt lopp som trea bakom Ametrin. Hon var sedan femma från utvändigt ledaren Sophias Blush i sin andra start. Hon återkom efter några månaders uppehåll senast och gjorde ett starkt lopp där hon avslutade 15 sista 1400. Hon fick lägga en 10-speed i 400 meter för att nå den undflyende ledaren och höll farten bra via 13,5 sista 800. Om hon har tagit loppet på rätt sätt blir hon svårslagen felfri mot kvällens motstånd.

5 Opportunity (V86-8) har vunnit 7 av 14 starter i Åke Svanstedts regi och visat en jämn och fin formkurva vid fyra segrar i följd på slutet. Han avslutade starkt vid V75-segern senast och besegrade bland annat 10 Latitude Broline som fick ett enklare lopp från rygg ledaren. Hon kan öppna snabbt från start och förlorar knappast om hon släpps till ledningen men hon har visat att hon kan vinna från alla positioner. Det låter positivt från stallet inför kvällens lopp och Jorma Kontio brukar lyckas bra när han får chansen med Åke Svanstedts hästar.

Bolt möter enklare hästar

- 9 Bolt (V86-2) är ojämn och var sämre senast efter att ha varit bra gången innan. Han dras med muskelproblem och det var nog täta starter som var den största boven senast. Han vann på bra sätt på Bergsåker i augusti för att sedan vara usel när han startade tätt därefter den gången. Nu hoppas att jag att han ska göra ett bra lopp då han tränar normalt. Det var länge sedan han mötte så här enkelt motstånd. Det är klart att jag helst vill köra honom barfota runt om för då är han som bäst men det är svårt att säga vilken balans det blir ikväll.

- 13 Luckyline Brownie (V86-4) har mycket bättre form än raden och hon har verkligen haft otur på slutet. Hon har suttit i tredje invändigt två gånger i följd då hästen framför har kallnat och jag hoppas att det klaffar bättre för henne ikväll.

- 4 Limousin (V86-5) fick fritt sent från rygg ledaren som fyra senast. Han kan kanske vara långt framme igen även om jag inte tror på någon direkt stor vinstchans.

- 10 Muirfield (V86-7) är en kanon. Han har haft mycket otur och blivit sparkad i hagen. När han hade ett bra lopp på Bergsåker nyligen fick han en hovböld. Jag tror väl inte att han vinner ikväll men det här är en häst som jag tror kommer att bli riktigt bra, säger Tommy Hanné.

Stardust Amour är bästa chansen

- 5 Aunt Sally (V86-1) har dålig rad men vi är nöjda med henne i jobben och hon är uppåt i form. Jag tror att förutsättningarna passar bra men hon möter kanske någon som är för bra för att räcka ända till seger.

- 3 Photo Taxi (V86-2) avslutade bra som tvåa senast och har ett bra läge bakom bilen. Hon har inte vunnit så ofta men är nog långt framme igen om hon kan gå barfota fram vilket är en fördel för henne.

- 4 Stardust Amour (V86-4) fick lägga en rejäl speed för att komma ikapp ledaren senast men gjorde ett bra lopp som tvåa efter uppehåll. Hon ska förhoppningsvis vara förbättrad och är vår bästa chans i omgången bara hon klarar starten men fjärdespår är inte optimalt. Hon är inte helt enkel och kan börja i passgång men Per brukar vara säker och jag tror att hon går felfritt.

- 1 French Riviera (V86-5) var bra senast då hon fick dra tåget i tredjespår. Nu har hon ett bra spår och bör få ett fint lopp även om det kanske inte blir ledningen. Jag tror att hon har bra chans att vara på plats, säger Mathias Johansson.

Vill Marcus köra i jänkarvagn?
- 3 Ejnar Sjöhammar (V86-5) har joggat på morgonen och allt känns bra. Enligt kusken hade han kunnat köra samma fart över full väg senast och jag tror att han blir svårslagen om han kommer till spets där han fungerar bäst. Han gick med skor utan brodd senast men nu blir det nog brodd bak men det fungerar i jobb i alla fall. Han är bökig och jag blir inte förvånad om han gör bort sig och det var nog första gången han ställde sig när han galopperade innan start senast. Jag har inte pratat med Marcus ännu men det är möjligt att han vill köra honom i jänkarvagn och i så fall får han göra det, säger Kjell Brandt.

Tänk på att...

...nyhetsbrevet till V86 tar juluppehåll och återkommer 9 januari.
...det finns över fyra miljoner kronor extra i jackpotpengar i kvällens pott för åtta rätt.
...V86-2, 3 och 5 är avdelningar i en lärlingsfinal där resultaten till viss del kan påverka taktiken i senare lopp.
...2 Lucky Angel Face (V86-1) har haft framspår bakom bilen fyra gånger och tagit ledningen varje gång.
...9 Flashman's Jenka (V86-1) har tagit sina fyra segrar över medeldistans. Hon har gjort fem starter över kort distans och varit tvåa två gånger.
...2 Finn Knight (V86-2) vann direkt i ny regi senast. Han har fått innerspår efter en strykning och en reservhäst (Beauty Class) som startar utom toton har spår tio.
...6 Victory on Line (V86-2) har vunnit två lopp över kort distans på slutet men har tidigare tagit en seger över lång distans samt fyra segrar över medeldistans i Norge.
...1 Strosa (V86-3) har tagit sina fyra segrar från ledningen.
...4 Midnight Over (V86-3) är segerlös i år. Förra årets tre segrar togs från ledningen.
...1 Persos Chips (V86-4) stod 20 meter bakom 11 Nora Savage som trea näst senast men står 20 meter före den här gången.
...9 Erica Heel (V86-4) gjorde en stark upphämtning efter galopp senast. Hon avslutade bra med Barbro Carlsson vid en seger på Solvalla 4 mars i år.
...3 Ejnar Sjöhammar (V86-5) har tagit sina två segrar från ledningen och är klart gynnad av att nå till spets och springa på innerspår.
...4 Limousin (V86-5) har tagit årets två segrar i montélopp. Han fick ett fint smyglopp från rygg ledaren och gjorde en sämre insats än 1 French Riviera och 9 Blue River Pipe som var före i mål i onsdags.
...5 Sing Song (V86-5) har haft öppet spår bakom bilen två gånger tidigare och tagit ledningen bägge starterna.
...3 Digital Beautiful (V86-6) har inte vunnit i år men är kapabel när hon fungerar och hon var trea mot mycket tuffare hästar näst senast.
...4 Nelly Burge (V86-6) vann från rygg ledaren senast och besegrade 7 Digital Blasphemy som gick utvändigt ledaren.
...9 Maestria (V86-6) har tagit fyra segrar från ledningen och en från utvändigt ledaren.
...4 Acai Am (V86-7) gör sin första start över medeldistans. Hon har varit tvåa bakom Donna di Quattro samt trea (frånåkt från rygg ledaren) bakom Denim Boko och Donna di Quattro vid sina två förluster.
...1 Order by Mackie (V86-8) trivs ypperligt med Björn Goop i sulkyn. De har vunnit fem av sex starter och satt fast vid förlusten.
...10 Latitude Broline (V86-8) har bara gjort en start över kort distans.

Kupong 1

V86-1: 2 Lucky Angel Face (9-7)
V86-2: 2,9 (6-4)
V86-3: 1,2,3,4,5,7,9,10,11 (8-6)
V86-4: 4 Stardust Amour (3-9)
V86-5: 1,3,7,9 (4-12)
V86-6: 1,3,7 (10-11)
V86-7: 7 Västerbo Loveboat (4-10)
V86-8: 1,2,3,4,5,7,8,9,10 (5-2)
1944 rader/486 kronor

Kupong 2

V86-1: 2 Lucky Angel Face (9-7)
V86-2: 2,9 (6-4)
V86-3: 1,2,3,4,5,7,9,10,11 (8-6)
V86-4: 1,2,3,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 (4-3)
V86-5: 1,3,7,9 (4-12)
V86-6: 1,3,7 (10-11)
V86-7: 7 Västerbo Loveboat (4-10)
V86-8: 5 Opporturnity (2-10)
2808 rader/702 kronor
Sammanlagd kostnad: 1188 kronor
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat