Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-21, 17:55   #16
fyllot

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1369
Standard

Roger Wallman:
Mellby Amiral 121222-6 Axevalla Örjan Kihlström
Tillägg här på V75 är alltid lite vanskligt. Amiralen har visat mycket bra form så med vettig resa tar han ner många till slut och skulle med lite röta kunna vinna.

Calamara Donna 121222-7 Axevalla Örjan Kihlström
Bra läge och distans i denna Gulddivision som inte är den hårdaste. Vi provar kanske i spets men upploppet är långt så det kan kanske bli svårt att hålla undan. Kan ändå vara ett KUL SPEL.

Merlot Broline 121222-8 Axevalla Örjan Kihlström
Bra sprinter som var bra senast på V75 i ett lärlingslopp. Kan få en fin placering men att vinna blir nog svårt i detta V75 lopp.

Pay Attention 121222-9 Axevalla Johan Untersteiner
Tillägg i detta lärlingslopp. Har god form och hon dyker nog upp ganska långt framme.

Walk To Remember 121222-10 Axevalla Örjan Kihlström
Har gjort det bra på slutet. V75 nu så vi är nöjda med en 3:e/4:e placering

Stefan Persson:
Lopp 5 – V75:1 – 9 Capello Bob (Haugstad) ”Vann senast på ett fint sätt och borde gå fram rejält med det loppet i kroppen. Jag tycker det är jämnt skägg mellan mina två i loppet och Capello är väl en av dem som ska räknas bakom Åkes häst. Capello ska gå barfota fram om banan tillåter och med öppet huvudlag”

Lopp 5 – V75:1 – 12 Bonnies Maggie (Johnny Takter) ”Avslutade strålande senast och tränar verkligen bra efteråt också. Hon borde väl vara en av dem som räknas bakom Mr Picolit trots det dåliga utgångsläget. Barfota fram och helstängt huvudlag”

Lopp 6 – V75:2 – 5 Quarz (Haugstad) ”Har fått ett väldigt dåligt spår i volten då han är stressad och galopprisken är överhängande. Han gick bra senast efter en lite för hård öppning och han tränar också fint efteråt. Skulle han trava iväg från start är han främst ett platsbud då det troligen är ett par som är för bra i loppet. Det blir skor och öppet huvudlag”

Lopp 6 – V75:2 – 7 Min Finish (Håkan K Persson) ”Var fin senast då hon vann och har tränat helt ok inför denna starten. Skulle hon kunna komma ned till sargen skall de kunna bli en hygglig slant som trea-fyra. Hon är rätt hygglig ut men jag ger inte Håkan några körorder. Det blir skor på hovarna och murphybländare”

Lopp 10 – V75:6 – 1 Gambrinus Degato (Haugstad) ”Var ok senast men inte mera. Vi hoppas på en bättre insats här och ska gå barfota runt om om banan tillåter det. Han är ju rätt hyggligt startsnabb och skulle det bli ledning underlättar det givetvis möjligheterna till seger. Tycker han är en av dem som ska räknas med vinstchans och han går som vanligt med helstängt huvudlag”

Lopp 11 – V75:7 – 9 Prada Secret (Haugstad) ”Hamnade i väldigt dåliga ryggar senast som knappt gick framåt men hästen kändes fin. Han känns riktigt bra i träningen nu och är allmänt uppåt. Distansen är ett minus men det långa upploppet är ett plus för hans del då han alltid avslutar bra. Det blir skor och helstängt huvudlag. Tillsammans med Gambrinus Degato är de mina bästa chanser på V75:an”
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simb chaplin 1 (+1), alle (+1)
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat