Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-22, 18:03   #1
crossbow

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8840
Standard

UPPSNACK EXTRA V-75 SOLVALLA 23/12

Svanstedt om sina hästar.

V75-2

1 Pro Tee (Åke Svanstedt) har bra form och har vunnit ett par enklare lopp på slutet. Spåret är bästa tänkbara här då han är rätt så snabb ut. Men motståndet är tuffare än vad han har mött tidigare och om han ska vinna så krävs det att han har lite tur med löpningen. Det får inte bli för tuff öppning heller. Skor och broddar tror jag inte är något större minus. Han går över alla distanser och har väl lite halvchans om det klaffar maximalt under vägen, säger Åke.

V75-3

6 Brasil Boko (Åke Svanstedt) var klen senast och varför vet jag inte. Vi har kollat upp hästen efteråt men inte hittat några fel. Han har också varit precis som vanligt i veckans jobb. Vi får se om han går framåt med loppet i kroppen. Det är mycket nerver i hästen och han är het och besvärlig före start. Det är knappt så att man orkar hålla honom ibland. Så var han senast och så har han även varit förut när han har återkommit efter ett uppehåll. Det brukar bli bättre när han har gjort några starter och jag tror att han kommer att vara vassare nu. Hur mycket är svårt att ¬säga. Kapacitet finns för att vinna och det var inte så tufft emot. Han kan öppna rätt så bra och jag kommer att prova att köra till från start. Tycker att skor och broddar fungerade bra. Var nog för att han har tränat med det en tid. Vi får se hur banan blir. Barfota runt om ifall det går, säger Åke.

V75-5

12 Mellby Venus (Åke Svanstedt) vann på ett bra sätt i debuten för mig och det visade sig vara en riktig löphäst. I värmningen var hon loj och slö. Nu har hon stått över för en förkylning efteråt så jag vet inte om formen är lika bra.Känts fin i veckans jobb. Det kan bli tufft att vinna. Kan bli ett offensivt upplägg för att hon är så stark, säger Åke.

V75-6

12 Zizou Limburgia (Åke Svanstedt) har gått jättebra i tre starter efter en vila. Han känns också kanonfin i träningen efteråt och har verkligen toppform. Han var bra även senast men det blev lite för tufft sista 700 meterna. Hästen som låg i dödens var trög men när vi kom upp på utsidan så tog den i och det gjorde att vi inte kom runt den och det blev tredjespår hela vägen hem. Spår tolv brukar inte vara något vinstläge i V75 och det krävs överpace för att han ska kunna räcka till seger. Blir det hårt tempo stiger chanserna men annars blir det normalt svårt att vinna från spår tolv. Barfota om banan tillåter, annars blir det skor, säger Åke

V75-7

6 Keso (Åke Svanstedt) känns fin i ¬träningen. Är stark och gillar långa distanser. Han har blivit allt bättre. Däremot har han blivit ¬lite beroende av bra löpningar. Helst vill han ha ett lopp i ryggar. Det här motståndet ser överkomligt ut och jag tycker att han ska ses med rätt så bra chans, säger Åke.

Källa: Martin Berg/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lindvallen (+10), Madman (+10)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat