Nu i dystra tider när jag känner att motivationen hålls ständigt låg tänkte jag börja med en liten grej. Jag ska göra ett till spreadsheet och varje dag jag kan lägga ut max 1 spel, det som jag tycker är dagens bästa. Jag gör det för att utmana mig själv och se om jag verkligen vet vad jag gör när jag väljer vilket spel jag anser ha mest värde. En rolig grej och en utmaning för att bli bättre!
Jag kommer alltid att satsa 1 i det sheetet. Spelet som jag postar där kommer också komma med mitt vanliga sheet. Själva målet är alltså och se om jag kan pricka ett spel per dag som jag oftast har rätt på.
Dagens bästa spel idag anser jag är:
| 2012-12-22 20:00 | Liga BBVA | Malaga vs Real Madrid ÖVER |
Ö 2.5 |
FT |
4 |
1.667 |
Malaga är ett lag som gjort mål varenda hemmamatch. 82.5% av hemmamatcherna har också gått över 2.5 mål. Av Real har 62.5% av bortamatcherna gått över linan, varav 3 utav de 4 sista. Idag får man med sig Benzema vilket är ett stort plus för offensiven.
Malaga som nyligen fick straffet att inte få vara med i cl nästa gång de kvalificerar sig genom en position i ligan. Resultatet av det tror jag är ett öppnare lag som inte har en lika stor press helt enkelt. Lagen emellan brukar gå till Reals fördel, de har vunnit de tre senaste bortamatcherna och har 9-1 i målskillnad på de matcherna. Ronaldo har lyckats göra 10 mål på Malaga, och det på enbart 6 matcher. Om man ser på nuet så har defensiven varit lite svajig, 2 mål emot Espanyol är inte okej. Hur man nu ska hålla nollan emot ett Malaga som vunnit med 4-0 sina två senaste hemmamatcher vet jag inte. Jag tror på 1-3 eller 2-3.
Spelar också:
| 2012-12-22 18:30 | Premier League | Liverpool vs Fulham |
+1.5 |
FT |
2 |
1.720 |