SNOKEN:
BOMBEN:
6 PASTILLE HALL (V75-5) gjorde en positiv debut i ny regi senast. Var med i en tuff öppning men höll farten godkänt. Kraftigt formförbättrad nu med lopp i kroppen.
SÅGEN:
4 FANTOCCINI (V75-6) har en väldigt smickrande programrad efter tävlande i enkla sällskap. Helt annat motstånd nu och får vara nöjd med en mindre slant.
V75-1:
1 I SAW YOU har varit bra i två lopp efter tävlingspaus men inte fått den rätta utdelningen. Missar inte ledningen härifrån och toppchans att dirigera från start till mål.
"Jag var nöjd med honom utvändigt om Saston i gulddivisionen senast. Han känns väldigt fin och jag tror inte de tar någon längd på honom. Det är min bästa V75-chans", säger Åke Lindblom.
V75-2:
5 GINGER BELLE gick ett strålande slutvarv som knappt slagen senast på Solvalla. Visade startsnabbhet i loppet före och har gjort sina bästa lopp med tätkänning. Extra plus med Jorma Kontio.
4 ELLES W.FILL är ett intressant motbud. Han var vässad för uppgiften senast i V75 men gjorde bort sig och såg sedan toppfin ut som fastlåst i mål.
"Vi visste om att det här loppet fanns om det skulle gå på tok senast. Han gick i mål med propparna kvar och var tämligen okörd. Vi kör för spets och vinst", säger Thomas Claesson.
V75-3:
6 BRASIL BOKO har flera gånger visat att han tillhör eliten bland fyraåringar och tog en hedrande fjärdeplats i Derbyt. Var seg i benen i sin comeback senast men med loppet i kroppen räknar vi med helt annan insats denna gång. Motståndet är överkomligt och vi tvekar inte med spiken.
V75-4:
9 A.HANNIBAL och11 QUIRIRE har hävdat sig bra bland treåringstoppar och är givna bud. Jag vill även varna för två med öppet spår och 7 VÄSTERBO PAYMYDAY har jag väntat på. Segern på Mantorp i höstas sitter på näthinnan och han gav ett bra formbesked senast utvändigt ledaren.
4 ROBIS SARA kan utnyttja startsnabbheten den här gången. Pass upp!
V75-5:
12 MELLBY VENUS vann direkt i ny regi senast och blir intressant att följa hos Svantstedt. Tuffare emot nu och hon är alltid sårbar eftersom hon är ospeedig och får göra jobbet själv.
8 APONIA BOKO gick bra i skymundan senast och är kraftigt uppåt med loppet i kroppen.
6 PASTILLE HALL är loppets varning. En speedig häst som fått en genomkörare i ny regi.
14 POMONA WIBB är härdad i tuffa årgångslopp. Streckas!
V75-6 (DD-1):
5 STEIN DAYLIGHT är en häst som jag håller väldigt högt och med öppet spår bakom bilen har han tidigare öppnat vasst. Distansen är ingen nackdel. "Han vann mest på sin grundklass senast då han inte fungerade på underlaget och mest sprang och rullade. Han har känts väldigt fin i jobb efteråt och jag utrustar nog honom med sulor nu. Jag tror på honom", säger Leif Witasp.
12 ZIZOU LIMBURGIA har stabiliserats hos Åke Svanstedt och tagit ett par riktigt övertygande segerlopp. Givet motbud!
V75-7 (DD-2):
3 MATRIX REVOLUTION har en fin proposition och gynnas av att direkt vara med där framme. Har tävlats i form och jag ser inte distansen som något minus. "Han är bekväm av sig och senast slappnade han av när vi kopplat grepp och han såg inte den som vann utan var tvåa med krafter kvar. Jag ändrar till halvstängt nu och hoppas han skall tävla mer mot sina konkurrenter", säger Troels Andersen.
12 SUCH A FEELING trivs med årstiden och gav ett väldigt bra intryck senast som fyra efter ett tufft lopp.
RANKEN:
V75-1
1 I Saw You
2 Caddie Comet
4 Zlatan Blou
3 Hard Livin
5 Victoria Sisu
8 Lord Capar
7 CARMEL
6 Device
9 Vermo
V75-2