Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez
Helt ärligt, exakt VAD säger att twigs tarzan skulle vara "klar" i avd 7 som travtjänsten m fl verkar tro? :S
Dåligt spår, går bättre på långt än på medel, och får troligen dödens på Mugger MM?
Blir den spelad på att det är B. Goop som kör lr för att den mötte lite hårdare hästar sist?
Vad slog den? El sueco utan full form (den är dessutom bäst på kort) och en för dagen dålig Global Investment?
Den måste man ju bara gå emot på allt?
|
Ingen som säger att den är klar? Skiter fullständigt i TT. Ingen är någonsin klar i trav. Men det är en ok spik om den stannar på 50% däremot... det är endast det de handlar om.
Att spika 80%are är ointressant för det handlar om (för mig) att vinna pengar...inte dela med hela folket, hur diplomatiskt det en må vara.
Du kan inte spika en enda häst och säga till mig att den e klar... det visar sig.
Strecken är det ända som betyder något för mig.
I fallet med Twigs T så är det en stayer som du säger och vi vet ju vad sådana gör på 2140 lopp, dödar alla från tredjespår. Saston är ett mycket bra exempel på detta. Om Twigs T laddar framåt direkt och tar över eller lägger sig i dödens spelar ingen roll. Bon Frecia vann från spår 7... hästar vinner från alla olika spår, så vad är så märkvärdigt?
Sen om han vinner eller inte vet vi först sen, men man ska inte såga folk som tror stenhårt på den efter att med egna ögon sett nånting dem gillade vid förra starten mot ett tuffare motstånd. Vi kan ge varandra råd och tips men att såga och låta dissig som om man vore dum i huvudet för att man tror hårt på Twigs är lite dumt därför om nu den vinner står du där som Laxdasen

med svansen mellan benen. MVH