Ämne: Åby v65
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-27, 18:07   #21
gambler3000

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 2396
Standard

Åkes intervjuer från SS

Åke Svanstedt drar till Åby ikväll och är så klart alltid intressant, men ikväll mönstrar han inte A-laget och han beklagar sig också lite över stallformen då man inte kunnat bruka sandbanan under december månad ? förrän i morse. Men det är ju till klen tröst för kvällens starthästar?

- 10 Nelli Cobell (V65-1) har startat lite sporadiskt här i höst och haft en del problem med fräschören, och nu återkommer hon igen efter en dryg månads uppehåll. Hon jobbar dock riktigt fint nu och ser väldigt bra ut ? jag tror att hon kommer att vara lite förbättrad. Att det sedan ska räcka till seger när värsta konkurrenterna fått så mycket bättre lägen är ändå tveksamt. Nu blir det också barfota runt om vilket är optimalt och jag tror på en ganska vettig insats från henne. 12 Sparkling Laday i samma lopp har väl kanske likvärdig chans, hon är bra igång och har full form. Hon gick ju överraskande bra senast via en vass slutstöt och hann fram till seger, hon visade då att hon hade gått framåt mycket med loppet innan i kroppen efter uppehåll. I övrigt hade vi inte förändrat något på henne. Hon gick med skor och brodd senast och var fin på det, nu kommer hon att gå med skor runt om igen men slipper brodden. Den som får bäst lopp av mina två är väl först i mål.

- 1 Speed Date (V65-2) gick bra i skymundan senast och ser ganska hyfsad ut för dagen, men det är ingen stjärna och trots läget är det bara platschans. Hon kan öppna skapligt men är knappast något spetsbud och ska ha rygglopp för att vara som effektivast. Förhoppningsvis är hon lite under utveckling nu i alla fall och hon går barfota runt om och med samma grejer igen.

- 12 Global Mazerine (V65-4) ser allt fortsatt bra ut med och det är min bästa chans ikväll ? och att han är bästa chansen säger en del om kvällen! Skämt åsido så litar jag aldrig helt på honom, men han gick förvånansvärt bra på brodden senast på hård bana och att han nu slipper det är ett klart plus, men han går fortsatt med skor bak som vanligt. Distansen och motståndet passar och han ser bra ut i jobb. 14 Oops D.K. i samma lopp ser jättefin ut i jobben men är en besvikelse i loppen ? hon går helt enkelt inget för dagen och visar lite tveksam vilja. Jag tror dock att hon var missgynnad av brodden senast och barfota runt om ikväll är ett plus, och dessutom ska jag prova ett helstängt huvudlag nu för att väcka henne lite. Om Rickard prickar kommer hon iväg bra därifrån och skulle hon kämpa så är hon inte helt borta, men Mazerine har bättre chans. 10 Why Sly har jag också lite koll på, han var förbättrad senast i ett lite enklare gäng och ser fortsatt bra ut i jobben. Där blir det troligen barfota runt om.

- 12 Mick Jägers (V65-5) har gått hyfsat på slutet men är tyvärr väldigt ojämn i humöret och i prestationerna. Det är svårt att säga vad som triggar hans kämpavilja ? när han vann på Valla i höstas var han bra men om det var att han gick i ledningen eller att han kände att han rådde på motståndet är svårt att säga. Som han jobbade när han kom till mig trodde jag att han skulle bli riktigt bra, och han fortsätter att träna fint. I de två senaste starterna har vi tyngt ner honom rejält (fel i programmet senast) och vi fortsätter på samma linje. Han har travat bättre då och det är en bra början, men han ska ha mycket tur om han ska komma in i matchen härifrån.

- Det är ganska jämnt mellan mina i det avslutande snabbloppet men jag kör 11 Clear Sign (V65-6) som jag inte kört på ett tag, men det var synd att han fick bakspår eftersom han är så startsnabb. Han känns i alla fall bra i jobben och går jämnt och bra hela tiden. Det var några strukna i loppet och kanske kan vi slinka emellan, men det är sällan så lätt i praktiken och jag tror att vi behöver mycket tur för att komma in i matchen. Barfota runt om och samma grejer. 5 Conrads Garland i samma lopp har bara varit sådär på slutet och jag är tveksam till om han har samma form som i somras. Senast fungerade han dock sämre på skor och brodd (fel i programmet) och åter barfota nu är ett plus. Det kan dessutom bli jänkarvagnen på denna gång. Han öppnar snabbt men jag vet inte om han kommer förbi de invändiga, det avgör väl mycket för hans chanser, konstaterar Åke.
gambler3000 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat