Joakim Lövgren-Strong Boy D.E.--info
Ja, han går mot sitt kanske bästa år och har inte varit så här bra och framgångsrik sedan han var typ fem år. Men alla bitar verkar ha fallit på plats och han ser jättefin ut i alla avseenden. Hästen kom hem direkt efter senaste frankrikestarten och vid det här laget är det en van reshäst som inte har några problem med de där turerna. Han är kontinuerligt jobbad och gick ett snabbare jobb i lördags där vi körde 1.17,5 sista varvet med honom, han kändes fin och kommer att göra ett bra lopp här. Det blev dessutom ett intressant läge den här gången eftersom han är så startsnabb och jag måste i alla fall prova ordentligt från start, men hur vi sedan gör får ge sig efter hur loppet utvecklar sig. Jag brukar ofta släppa med honom då han går så bra i rygg numera, men i så fall ska det vara till en riktigt bra rygg för han går fint i ledningen också. Han är väldigt allround så vi kan improvisera lite efter hur det utvecklar sig. Vi kör barfota runt om och med norskt som oftast och troligen blir det jänkarvagnen på som han trivs med, men som inte är tillåten i Frankrike – men han har gått med den här hemma varje gång på slutet. Det är dock inte hundra bestämt, för en sak man ska komma ihåg är att den egentligen är optimal för att bomba runt i ledningen med, medan den är mer svårmanövrerad då man smyger i ryggar eftersom den är så lång. Den är mellan 20-30 cm längre än en vanlig vagn och jag tror att vi till exempel hade haft chansen att komma loss näst senast om vi hade kört i en vanlig vagn – så lite skiljde det. Vi får fundera lite på den, men hur som helst ska hästen ha chans i ett öppet lopp", säger Jocke.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|