Datum: 2012-12-29
Tid: 16:00
Sport: Ishockey
Land: Finland
Liga:
Match: Jokerit - Erik Karlsson
Period: ft
Spel: Målskytt
Insats: 2.50
Odds: 3.600
Bolag: Unibet
Motivering:
Erik Karlsson som förra säsongen utsågs till NHL's bäste back spelar för närvarande i finska Jokerit. Erik säger att han har trivts väldigt bra i laget, men önskar givetvis att Elitserien öppnar upp för lockoutade spelare så han får spela i laget i sitt hjärta - Frölunda.
Ikväll gör Erik sin sista match i Jokerit för den här gången. Kontraktet går ut och parterna har valt att inte förlänga. Förmodligen för han vill vänta och se om det blir någon NHL-säsong eller inte och hur svenska hockeyligan i så fall väljer att göra om den blir inställd.
Det är ingen tråkig match han avslutar med; det är nämligen ett Helsingfors-derby mot HIFK. I förra derbyt gick Jokerit segrande ur fighten med 4-2, då stod Karlsson för en assist.
Denna gången tror jag dock han kan producera ett par poäng åtminstone, förhoppningsvis något mål. Han kommer vara fruktansvärt taggad att avsluta sin sejour i Jokerit på ett bra sätt och det har han chansen att göra nu inför 13 000 åskådare mot sina största rivaler. Han kommer älska det!
Rent formmässigt är han bra då han i förra matchen gjorde 1+1 poäng, 14 skott på mål och utsågs till matchens lirare.
Totalt har han 8+21 poäng på 29 matcher.
Rent oddsmässigt på Jokerit hålls de som rätt stora favoriter där marknadshögsta är 1.70. Team total har Betsson på linan 2.5 till 1.55 i odds. Med andra ord stor chans att de gör åtminstone tre mål. Jag är väl inte riktigt lika optimistisk, men jag räknar i alla fall med att
de gör minst två kassar.
Känns ganska svårt att värdera oddset på Erik, men jag ser det helt klart som ett fint spel, skulle hålla han till högst 3.40-3.50. Testar med en medelinsats.