Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-02, 15:35   #17
V75fahlle

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4960
Standard

SS bjöd på denna intervju med Joakim Elfving i ett mailutskick:

- "3 Rozita J.E.L. (V86-3) väntade jag mig faktiskt en ganska bra insats av senast, hon har lite bättre form än vad raden antytt men det har varit lite stolpe ut och hon har dragits med lite dåliga lägen och så där. Nu var hon också jättefin och vann ju faktiskt smått åkandes, så det var kul. Jag hoppas att det börjar släppa ordentligt nu, och ikväll kommer jag också att lätta henne lite grann för första gången från järn till aluminium fram och hoppas att hon ska bli ännu lite rappare av det. Från ett fint läge laddar jag rejält då hon kan öppna, och jag är småsugen på att prova i ledningen den här gången, men det är klart om Jorma kommer direkt så tror jag att vi tar ryggen på den – vi släpper dock inte till någon annan. Hästen har haft problem med en del sjukdomar tidigare men är på gång och ska ha vettig platschans åtminstone".

- "5 Trevino Volo (V86-6) är dock bästa chansen, jag tycker att det är min bästa häst i stallet och när han börjar släppa till mentalt och riktigt förstår vad det går ut på så kan det bli åka av. Han är fortfarande trög och småtråkig i loppen och senast var jag besviken på honom att han torskade. Men samtidigt blev det väldigt lugnt en bit efter en snabb öppning och han gillar inte ryckiga lopp så jag tror inte att Jorma gör om det misstaget. Jämnt och hårt tempo är det som gäller helt enkelt och det vore av den anledningen dessutom gynnsamt om han kunde komma till ledningen här, men jag vet inte om det går. Han har tidigare inte varit speciellt snabb men öppnade bättre än någonsin senast så Jorma får prova. Vi har kört med helstängt på slutet men jag tror att det vore bra om han såg sina konkurrenter lite bättre så vi ska prova ett halvstängt nu, i övrigt inga ändringar och jag måste tro lite på honom", säger Jocke.

MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat