Tog ledigt från dagboken under jul och nyår men det har ramlat in en del spel i spreadsheetet. Tycker nog kanske att rekarna lidit lite tidsbrist men det har blivit fint resultat ändå. Här är helgens spel!
| 2013-01-05 16:00 | Npower League One | Swindon vs Carlisle |
-1.5 |
FT |
5 |
2.520 |
Swindon som är en av favoriterna till att ta hem League 1 är i stort slag f nv. Kommer från två raka 5-0 vinster och verkar ha hittat formen rejält. Carlisle har spelat upp sig på slutet av året och klättrat upp på säkrare mark i tabellen. Man har det allra sista mött klart beskedligare motstånd och Swindon ska vara numret för stort.
| 2013-01-06 17:00 | Segunda Division | Elche vs Sabadell |
Win to nil |
FT |
5 |
2.400 |
Elche känns svårstoppade i Segunda Division. Man avslutade säsongen med att slå alla fyra närmast jagande konkurrenter utan att släppa in ett mål. Man har 20-4 på 9 hemmamatcher och de mål man släppt in gjorde man i sina tre första hemmamatcher för året. Efter det har man 6 raka hemma utan att släppa in mål. Det är väl egentligen det enda jag kan se skulle kunna stjälpa spelet; att man förr eller senare kommer släppa en boll.
| 2013-01-06 17:00 | Segunda Division | Xerez vs Huesca |
1 |
FT |
5 |
2.160 |
Huesca har fyra spelare avstängda inför helgens möte med Xerez. Två försvarare och två mittfältare. Tre av dessa har spelat i stort sett alla matcher. Med en så sargad centrallinje tror jag att man får svårt att stå emot Xerez på bortaplan.
| 2013-01-06 21:00 | Liga BBVA | Mallorca vs Atl Madrid |
+0 |
FT |
5 |
2.740 |
Här är två lag som gör tvärtemot vad de brukar.. Mallorca har inte alls fått till det i hemmamatcherna, samtidigt som Atletico faktiskt vinner på bortaplan. Får se om vi lyckas återställa ordningen här

Atletico saknar Falcao, Turan och Miranda som är avstängda. Man saknar även troligtvis Luiz Felipe som är skadad (men jag går inte ed på det, så kolla laguppställning). Det är svårt att inte imponeras av Atl i år, men det är framför allt hemma man gör det bra. Av sina 37 mål har man bara gjort 9 på bortaplan, varav 4 kom i samma match (vinst 2-4 borta mot Betis). Att man inte gör fler mål kan till stor del bero på att man inriktat sig på att spela tight på bortaplan och inte släppa in mål. När man nu saknar sina två bästa målskyttar och två ordinarie försvarare tycker jag ett normalt hemmastarkt Mallorca ska ha chansen. Garderar mig lite för krysset med pengarna tillbaka där, men beroende på oddsutvecklingen kan det komma fler spel på matchen närmare spelstopp.
Edit: Ska också sägas att Malloca har Victor Casadesus (näst bästa målskytt) avstängd
Vad spelar ni i helgen?