Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-04, 13:18   #21
AbbeAce

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Lester ett segerbud - om någon skjutsar honom till Bergsåker...

‎- Han har tränat riktigt fint efter Sverigedebuten och kommer att vara märkbart förbättrad i morgon. Det här är en häst som absolut är bra nog att vinna i Gulddivisionen.

Det hörs att Veijo Heiskanen är ute i angeläget ärende när han skickar upp en häst den långa vägen från Åby till Bergsåker. I Gösta Bergengrens Minneslopp (V75-3) plockar han ut Lester, just nu streckad på 17 procent av V75-kupongerna. I sulkyn sitter dock inte Veijo själv utan Örjan Kihlström.

- Jag ska precis sätta mig i hästtransporten och åka till Kalmar där det är V65-tävlingar ikväll, så jag kommer hem för sent för att hinna till Bergsåker själv. Däremot verkar det vara svårt att hitta någon som vill dit, för jag har inte löst hur hästen ska komma till Bergsåker ännu. Tanken är att Lester ska övernatta, så nu måste jag ringa och övertala någon att skjutsa dit hästen, skrattar Veijo.

• Hästen är tipsetta i Expressen - rätt eller fel?
- Det kanske är lite att ta i, men Lester är definitivt ett segerbud och bör streckas på V75. Hästen är okomplicerad och Örjan får köra som han vill.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat