Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-04, 23:56   #39
Pilkast
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ja nu ger jag upp, nu har vi moderatorer till och med en vinstdrivande agenda med att ställa upp ideellt för en sida man ändå spenderar tid på.

Jag har varit moderator på flera olika sidor på nätet och har då aldrig hört talas om betalning på dessa typer av forum. Man gör det för att man vill.

Att det inte finns folk som gör något utan vinstintresse för att de trivs med det är ju snarare det som är den verklighetsfrånvända synen på samhället vi lever i. Säg det till alla välgörenhetsorganisationer, knattelag i fotboll och deras tränare, tjejerna som står i stallen och mockar skit, eller alla otaliga bloggar, forum och sidor på nätet där folks ända betalning är uppskattning.

Herregud, att driva en site på nätet är inte värsta guldgruvan.

God natt

Men, herregud, saint RobinD! Läs på om vad altruism innebär så kommer du inse att ingen gör något för någon anna utan att få något tillbaks för den insats denne ger...

En kristen, muslim/islamist, buddist, jude eller vad faan som helst hänger sig åt att följa respektives "lagar" för att få något tillbaks. I religiösas fall är det oftast att komma till himlen och/eller återfödas till något bättre (än en gambler, månne ).

En ledare inom knattefotboll eler andra sporter gör det oftast för att deras söner och/eller döttrar spelar i klubben och/eller att det ger dem en skön känsla av att hjälpa till och bidra...

Tjejerna i stallet gör det för att de oftast gillar djur och får detta tillbaks från djuren. Ett intresse, helt enkelt, som de mår bra utav.

På välgörenhetssidan så gäller samma sak - du erhåller något för din insats. Om det du erhåller är av ekonomisk vinning, himmelsk färd, eller av rent fysiologiska och/eller mentala känningar är skit samma - du ERHÅLLER något av din insats! Du gör det alltså inte utav REN och SKÄR godskap. Du gör det för att erhålla något av ovanstående, därav ingen RIKTIG och altruistisk gåva!

Jag vet att jag hårddrar det nu, men det finns inga oförbehållna gåvor - vi gör något för någon annan för att få något tillbaks - medvetet, eller inte...

Sharps torde i sådana fall vara den första "institution", särskilt inom gamblingområdet, som är så godhjärtade, så att de inte förväntar sig något åter...

Kör istället hårt för att vinstdriva sajten - se bara till att medlemmarna som är grunden för hela tanken, får en del utav kakan. Annars kan det kvitta!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat