Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-06, 14:18   #106
kriga
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Seriöst, detta har diskuterats så många gånger innan att om du och "kriga" var intresserade av att vara insatta i det istället för att kasta skit så hade ni läst på lite. Sharps har kritiserat RoK för att dem lär ut felaktig spelteori och ger ut förlorande rekar som deras medlemmar ska följa. Detta i kombination med affiliateavtal där medlemmarnas förlustar blir till vinst för ägarna är en vinstbringande affärsidé men med hemsk moral och etik.

Sharps eftersträvar istället att lära ut korrekt spelteori och bokföring för att hjälpa våra medlemmar att bli vinnande. På grund av det har vi ingen möjlighet att komma i närheten av vinsten som RoK gör på sina affiliateavtal. Hur tror du vi ska göra en större vinst med hjälp av fler banners? Det fungerar inte så. Vi kommer aldrig gå i RoKs fotspår och försöka lura våra medlemmar att förlora pengar för att vi ska få in en vinst.

Ursäktar tonen men nu får ni ta och komma in i verkligheten.

Om jag skulle börja fakturera sharps för mina timmar som utvecklare hade sharps kanske haft möjlighet att gå plus om sisådär 30 år förutsatt jag inte la ner en enda timma till på att jobba för sidan. Och då har vi inte ens pratat om övrigas nerlagda tid som i så fall också skulle ha betalt. Så ditt snack om att man kan göra sharps till en vinstmaskin visar bara att du aldrig befunnit dig i branschen eller vet någonting alls om vad saker och ting kostar.

I ljuset av det är det kanske inte heller så konstigt att vi tycker att om man kommer hit och bygger upp sig ett namn genom sharps för att sen bara dra och försöka ta medlemmar med sig så bör man göra rätt och betala för sig om man dessutom ska börja göra reklam för det genom oss.
Ditt tänk känns tyvärr väldigt begränsat. Lägger ingen mer tid på dig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+1), surrelito (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat