Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-07, 13:24   #76
slindoffer

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

2013-01-07 Istres - Valenciennes (Coupe de France)

Datum: 2013-01-07
Tid: 20:45
Sport: Fotboll
Land: Frankrike
Liga: Coupe de France
Match: Istres - Valenciennes
Period: ft

Spel: Istres
Insats: 0.00
Odds: 0.000
Bolag:

Motivering:
Var ett tag sedan jag la upp en rek, men får vara dags igen. Denna hämtas från Coupe de France där Istres tar emot Valenciennes.

Jag lägger ut reken nu, trots att jag inte bestämt mig för vad jag ska spela på. Det beror på att jag vill se oddsen närmare matchstart och ev inte har tid att skriva då. Detta är också anledningen till varför jag för en gångs skull inte låst spelet i spreadsheetet.

Istres är om jag inte missminner mig nykomlingar i Ligue 2, men har gjort det bra under hösten och ligger på en hedersam sjätteplats. Man är starka hemma, det är bara Nantes och Dijon som har bättre statistik där. Inför dagens match kommer man med ett starkt manskap. De som saknas är mf Tardieu och Fettouhi, jag hittar inte anledningen till detta men det har ryktats om att den senare kommer lämna klubben i januari. Edit: Fettouhi är med i truppen

Motståndarna Valenciennes ligger även dem på en sjätteplats, men i deras fall i Ligue 1. Valenciennes har även de gjort en höst över förväntan och är framför allt starka hemma. Bortastatistiken är inte alls lika smickrande. Valenciennes har på slutet av höstsäsongen haft mycket skadeproblem och dras fortfarande med ett bortfall på några spelare. Till matchen mot Istres saknar man skadade Pujol (13/5), Sanchez (14/2) och Danic (17/2) samt avstängda mittbacken Angoua (7/0). Man har även blivit av med Kadir (18/6), som köpts av Marseille under januarifönstret. Alla är startspelare och det verkar även som om ordinarie mittbacken Gil (15/1) saknas, men det finns ingen info om det och det tåls att undersökas om det verkligen är så. Edit: Gil saknas i truppen. Det är hur som helst tunga avbräck för Valenciennes som kommer få ändra om ordentligt.

Det som kan sägas ang Istres hemmastatistik är att man bara mött Caen av topp 5-lagen i Ligue 2 på hemmaplan. Då förlorade man med 4-0.

Jag kommer titta närmare på odds för raka 1:an eller Istres +0. De finns i skrivande stund till 3.03 resp 2.18 hos Pinnacle.

Tycker även Istres to qualify som PaddyPower har till 2.25 känns högaktuellt då det inte blir omspel vid oavgjort, utan förlängning och straffar. Edit: 2.1 vid 15:45

Jag funderar även på att spela X/1, då Istres framför allt är starka i andra halvlek (bäst i Ligue 2), men det blir isf med mindre insats.

BoL

Edit: Såg nu att oddset på Istres justerats ner hos ett par bolag och spelar följande nu:

2013-01-07 20:45Coupe de FranceIstres vs Valenciennes 1 FT 5 3.030

2013-01-07 20:45Coupe de FranceIstres vs Valenciennes X/1 HT/FT 2.5 8.000
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10), Jinx (+3), vajern (+3)

Senast redigerad av slindoffer den 2013-01-07 klockan 15:57.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat