Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast
Mycket snygg rad, Klanke - visar än en gång att det inte behöver vara stora system... Behöver "bara" hamna rätt - vilket du verkligen gjorde idag!   Får jag fråga vad du tog spiken på? Vet själv att det är mycket sammantaget som gör att man tar en oväntad spik, eller så är det bara känsla eller information... I ditt fall snyggt i vilket fall, för hästen har ju inte visat så mycket innan... Hade iofs ändå en vinst sedan förut - det kanske inte många hade i loppet?
Ser nu att han var hårt spelad, bra läge hade denne ju också och motbuden dåliga lägen så bra analyserat där - ledde han från start till mål, eller?
Synd, HuBBaBuBBa - du tar dem ikväll eller kanske imorgon...! 
|
Jag antar att du syftar på
NAKODA GOJ ? jag tycker hästen hade ett fint läge, snabb ut, mött tuffare och med det kanske kaxigheten växer också? visa hästar blir kaxigare när de känner att de rår på dem. Nakoda är en häst som ofta kräver fäste, Romme brukar ha fina banor så här års, men då det fallit lite plus grader var och här i landet så kändes det som en yttligare intressant aspekt. Han blev väldigt trött senast men det kändes som ett mjölksyre lopp, hästar precis som människor när vi tränar och får mjölksyra så blir vi ännu bättre till nästa gång och med tanke dessutom att han hade mött värre motstånd gjorde att han skulle ha en vettig chans.
22%.