Mycket intressant omgång! Framför allt AVD 7
Förra året så hann ju inte Quarchio och Norras Bean fram... Hur blir det i år? Admiral Sea snodde ju showen totalt! Var riktigt bra, samtidigt som Takter fick "fuska" bort en del ... Men han körde ju "perfekt" också så all heder till honom!
Återigen kör Uffe Norras Bean detta året och det gör att jag som trodde på denne så mycket tror mindre på hästen.. NB är ju enkel att köra och riktig pålitlig.. Formen är ju grymt bra och hästen har tidigare inte varit så fin som den är just nu!
Men Ohlsson kör ju som en kratta och skulle inte förvåna mig om han totalbommar med hästen, men de ska ju inte gå!
QDC var störtfin efter galoppen sist som måste ha berott på startbilen...
Vad gäller Åkes två i loppet borde ju voltstart vara ett STORT minus för MR Picolit känns det som .. Kommer nog få bekänna färg ... Beckman var med förra året och då gick det uruselt från fjärdespår, men som alla säkert vet är ju inte Beckman den samma nu

Håller nog Beckman ett steg högre än Picolit av dessa två...
Edward Ale har ju varit fullständigt fenomenal på sistonde och denna måste bli att räkna med trots svårare motstånd kanske!
Vinnaren finns på andra eller tredje utan tvekan .. Tycker inte det finns någon mening att titta på hästarna 1-7 i år... De ska inte ha något med de hela att göra... Mest intressant just nu på strecken känns QDC och NB ...
Men de är ju långt kvar till lördag så.
I min bok är det dock avslag på MR Picolit... Voltstart + Att han inte såg så bra ut senast när han vann (enligt mig). Bonnies Maggie hade enkelt vunnit utan galopp i sista sväng tror jag..