Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-09, 11:59   #12
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Timo Nurmos om dagens V86-hästar!

Spoiler:
Lopp 4, 2140A 3 ANGELO - Ulf Ohlsson
Är mycket fint i ordning men senaste starten kan man glömma då han hade åttondespår och hamnade långt bak. Nu har han ett betydligt bättre läge och är snabb ut. Det blir full fart framåt och så fin som hästen känns måste jag vara optimist. Det är en av våra bättre chanser under kvällen. Kanske den allra bästa.
Balans: Barfota fram
Huvudlag: Öppet huvudlag
Sulky: Vi värmer med jänkarvagn så får vi se om det kanske blir så i loppet också

Lopp 4, 2140A 9 FOR LIFE - Jorma Kontio
Var mycket bra senast i V75 där han hade ett dåligt spår men spurtade bra i skymundan på nytt rekord. Han har fått en träningsperiod efteråt och hästen känns fin och är väl förberedd. Normalt är väl Angelo bättre men med en bra resa är jag inte främmande för att han kan vara långt framme här.
Balans: Barfota runt om
Sulky: Vanlig sulky

Lopp 5, 2140A 3 BELIZE BOKO - Björn Goop
Har tyvärr bara galopperat på slutet och det gjorde hon även senast då hon återkom efter en träningsperiod. Hästen gör här en av sina sista starter då hon ska gå till avel och betäckas i vår. Hon är normalt snabb ut och har ett bra läge men jag ligger lite lågt.
Huvudlag: Helstängt huvudlag

Lopp 7, 3140 4 AYAR BOKO - Jorma Kontio
Spurtade bra efter sitt uppehåll senast och går säkert framåt med loppet då han hade haft en träningsperiod innan. Hästen har som bekant tränat bättre än han har tävlat tidigare och han har inte visat någon bra vilja eller inställning i loppen. Den dag han tar i för fullt är det inte omöjligt att han kan skrälla. Fjärdespåret klarar han normalt.

Lopp 7, 3160 10 BLUE STAR COSMIC - Björn Goop
Låg på hårt och ödslade bort mycket krafter senast. Det är en ganska vass häst som kan göra så ibland. Han hade haft en liten paus inför den starten och normalt går han mycket framåt med genomköraren i kroppen. Men han måste också visa bättring i loppen innan man kan tro på honom.

Lopp 8, 2640A 10 BELIEVE ME - Jorma Kontio
Hade både vilat och haft en träningsperiod inför senaste starten och inte tävlat på ett tag. Hon hade ett dåligt läge och kom aldrig till men kördes också snällt och fick ett lopp i kroppen. Normalt går hon mycket framåt då hon inte alls var vässad på något sätt inför den starten. Nu fick hon återigen ett dåligt läge och samtidigt är inte den långa distansen hennes bästa. Så hon får smyga med igen och komma till slut och jag är nöjd bara hon gör en bra insats.

Lopp 9, 2140 1 MELLBY AGENT - Jorma Kontio
Var sjuk senast och hade en halsinfektion. Han fick vila lite och har sedan tränat på igen. Det är en vass och aggressiv häst men som ändå gick rätt så bra i ett par starter tidigare och har utvecklats en hel del. Bra läge nu och jag hoppas på en förbättrad insats.
Sully: Vanlig sulky

Lopp 11, 1640 3 APONIA BOKO - Björn Goop
Hon känns mycket fin och henne vill jag varna för lite. Har fått två lopp i kroppen efter ett uppehåll och först satt hon kvar i kön och fick aldrig chansen då hon fick en tröttnande konkurrent framför sig och drogs bakåt. Senast galopperade hon i starten men kom tillbaka mycket bra. Hästen är fortfarande lite aggressiv och hetsig men det är en glad häst och det märks att hon har kommit i jättefin form nu. Hon känns väldigt bra, har ätit bättre än vanligt och har fått ett perfekt läge. Sköter hon sig och går felfritt tror jag att hon är med i matchen och kan göra upp om det.

Lopp 11, 1640 6 ABBORREN - Jorma Kontio
Var sjuk senast och hade en halsinfektion precis som nästan alla av stallets hästar har haft. Hon fick vila lite och har sedan fått en träningsperiod. Hästen känns riktigt bra och har tidigare gjort bra lopp direkt efter ett uppehåll. Hon har dessutom ätit extra bra och är även nyklippt i pälsen till den här starten vilket kan ha positiv effekt. Distansen är inte hennes bästa eftersom hon är mer stark än snabb och hon är egentligen bäst över lite längre distanser. Men läget är bra och jag tycker ändå att hon måste räknas tidigt eftersom hon är så rejäl och känns så fin i träningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lepadd (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat