Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-10, 10:49   #19
putte64

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Nu har jag inte använt hjälp på traven på två år, men frågorna bör inte ha olika svar beroende på vilket system man använder.
Kolla svaren nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
vet inte om jag vänt mig till rätt tråd, men har en fråga angående hur man sätter reserver i ett reducerat system. har använt/använder hjälp på traven lite grand. brukar spela med ABC rank. om en A häst blir struken hur funkar det då. om jag väljer egna reserver är väl logiska att reserv 1 går in på den plats där hästen blev struken.
- JA

men finns det en möjlighet att jag kan välja vilken b-häst som ska gå in om a-hästen blir struken
- JA

och att rankingen flyttas ett "hack" så att en häst som jag inte streckat kommer in och hamnar längst ner i c gruppen?
- NEJ
Ingenting kommer flyttas runt på något sätt och du får inte med några hästar du inte streckat. Det du får är att din B häst kommer uppfylla vilkoret för A häst också, eftersom den ersätter en A häst.

kan jag ranka hela avdelningen i en lista/linje?
- NEJ.
ATG tillåter bara 2 egna reserver. Blir tre hästar strukna får du in den första hästen du inte redan streckat ifrån aTG's turordning.
Förtydligande; Reducerade system har många kuponger, så första hästen du inte redan streckat kan skilja sig åt mellan de olika kupongerna.

har försökt läsa i manualen men det står inte mkt om just reserver. alternativen som finns är:
Atgs turordning
mest streckade (valda hästar)
mest streckade (icke valda hästar)
egen rank (valda hästar) antar att denna är när jag sätter ut reserver 1 o 2 själv?
egen rank (icke valda hästar)
snittrank (valda hästar)
snittrank (icke valda hästar)
vinnarodds (valda h.)
vinnarodds (icke valda h.)

någon som har koll? eller hur gör ni när ni sätter reserver?

Senast redigerad av putte64 den 2013-01-10 klockan 11:04.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat