Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-16, 12:52   #97
AndreasB1897
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

En liten summering.

20 spel har spelats och tyvärr är det ett riktigt dåligt resultat, -15.74u. Varför det har blivit så här vet jag inte, mer påläst än någonsin men det verkar inte spela någon roll.

Hur ser långtidsspelen ut?

Danmark - Spanien, 5/5 units på Danmark H2H @ 2.30 på Bet365.

Tycker detta spelet ser bra ut. Danmark har 6 poäng och har kvar att möta Island och Makedonien. Är till 99% säker på att man tar fullpott där och får med störa sannolikhet då möta Brasilien eller Argentina, ska inte vara några problem där heller.

Spanien har också 6 poäng. Man har dock mött de 3 sämsta lagen i gruppen, Australien, Algeriet och Egypten. Man har kvar och möta Ungern och Kroatien, absolut inga lätta matcher. Har vi tur så förlorar Spanien mot något av dessa lagen och får då i åttondelen möta Serbien, Slovenien eller Polen.

Mikkel Hansen Top Scorer? 3/5 units på YES @ 6.50 på Bet365.

Nog detta enda spelet jag absolut inte är nöjd med. Hansen har gjort typ 2 mål och vilats 2/3 matcher. Jag trodde man skulle rotera så som spela en halvlek var men inte stå över hela matcher. Verkar dessutom som Hansen inte är fullt kvitt sin skada, vilket jag läste innan VM att han skulle vara. Bara och glömma detta spelet.

Anders Eggert top scorer? 1/5 units på YES @ 21.00 på Bet365.

Detta är ett spel som ser betydligt bättre ut. Eggert har gjort 22 mål på 3 matcher och ligger 3:a i skytteligan. Framför sig har han Cupic (Kroatien) på 23 mål och 1:a ligger Rutenka från Vitryssland med hela 30 mål. Jag skulle säga att Cupic är klart största hotet till detta spelet. Vitryssland kommer inte gå längre än till åttondelen och då är skytteligan körd för Rutenka. Cupic har varit het och likt Eggert tar han också straffarna och jag tror detta spelet kommer avgöras på hur långt respektive lag går.

Polen - Ryssland, 3/5 units på Polen H2H @ 1.80 på Bet365.

Detta spelet ser ut som en 50/50 för tillfället. Jävligt synd att Polen tappade mot Slovenien igår, hade det blivit vinst där hade utgångsläget varit mycket bra. Polen ligger 3:a med 4p, 2p efter Slovenien och Serbien. Man kan fortfarande vinna gruppen men då behövs det vinst i de 2 sista matcherna mot Serbien och Sydkorea, absolut ingen omöjlighet. Lyckas man med detta får man möta Egypten/Algeriet i en åttondel.

Ryssland har spelat bra och ligger också på en 3:e plats med 4p, 2p efter ledande Danmark. En mycket viktig match spelas idag mot Makedonien, skulle Makedonien skrälla till så kommer Ryssland förmodligen på 4:e plats och kommer då åka ut mot Frankrike i en åttondel. Kommer man 3:a så blir det nog Tunisien eller Tyskland i en åttondel, alltså nästan en 50/50 match.

Tunisien bästa afrikanska lag? 3/5 units på YES @ 2.87 på Bet365.

Detta spelet ser mycket bra ut också. Jag tror Tunisien kommer 2:a i sin grupp då man redan mött Frankrike, något Tyskland inte gjort. Jallouz som är klar för Kiel har spelat riktigt bra och bär verkligen Tunisien framåt. Om man kommer 2:a får man möta Island, Ryssland eller Makedonien och där kan allt hända.

Algeriet och Egypten ligger på 4:e och 5:e plats med 1 varsin poäng som man tog när man spelade oavgjort mellan varandra. Dessa placeringarna kommer man behålla och 1 lag kommer gå vidare och får då möta Serbien, Slovenien eller Polen och där åker man till 100% ut.

Så som jag sa innan detta spelet, det är nästan garanti på att det blir minst push här då 1 lag går vidare av Algeriet och Egypten samtidigt som Tunisien går vidare. Skillnaden är bara att Tunisien mycket väl kan slå ut sin motståndare i en eventuell åttondel, något Egypten och Algeriet inte kommer klara.

Dagens lir:

Brasilien - Tunisien, 3/5 units på Under 52.0 @ 1.88 på Pinnacle.

2 målsnåla lag och det lär nog bli tight här, jag tror Tunisien drar det längsta strået i en målsnål match. Båda lagen har lirat under denna linan innan och nu när båda lagen inte spelar en särskilt snabb handboll så ska denna under.

Tyskland - Montenegro, 3/5 units på Tyskland -3.5 @ 1.83 på Bet365.

Återigen måstematch för Montenegro, precis som igår men då blev det förlust mot Tunisien med 2 bollar. Tyskland har varit lite bättre än vad jag trodde och jag tror man spikar igen kistan nu. Även viktig match för Tyskland som vill behålla sin 2:a plats. Tycker det är rätt stor skillnad mellan dessa 2 lag.

Hoppas det inte blev alldeles för grötigt, oerhört tråkigt resultat som sagt men det finns gott om tid att vända det. Nu kör vi!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5), Sonny (+1)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat