Datum: 2013-01-16
Tid: 18:47
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: A-League
Match: Gigant Girl - Robis Sara
Period: Annat
Spel: Robis Sara
Insats:
Odds: 1.95
Bolag: Bet365
Motivering:
Tycker mig ha ett hittat ett riktigt bra spel ikväll på solvalla där jag tycker oddsen sitter helt fel och värdet är högt.
Solvalla/ Lopp 9/ 1640 Autostart
Hth Gigant Girl vs Robis Sara 1.75-1.95
Gigant Girl.
Mkt fint sto som tränas och körs av Per Lennartsson. Har inte startat sedan mitten på november då den haft halsinfektion. Är ganska lugnt tagen i jobben och Per siktar på en invändig resa här. Med största säkerhet kommer han att rygga Leonas Yaffa och det blir troligvis rygg led eller 3 in. Är inne på att Björn pressar sig till spets med Global Nirvana så jag tror mer på 3 in.
Vad som är än mer intressant är att Gigant Girl ska gå med skor idag. Helt klart är det inte särskilt påställt idag och den senaste gången Gigant Girl gick med skor var dem 1 juli 2011 och då var den usel.
Jag tror skor är ett jätteminus!
Robis Sara
Mkt fin häst hos Stig H som inte riktigt fått till det. I kapacitet ungefär likvärdiga enligt mig. Hästen har mkt bra form, sist var den 3a i V75 och lite av en besvikelse för mig. La dock bort mkt kraft pga omtart enligt stallet och jag köper detta. Nu är det 1640 och det är ett mkt stort plus. Efter många år i branschen tycker jag mig oxå kunna tyda en väldigt stor optimism hos Stig H på denna häst. Normalt ligger han ju toklågt nuförtiden men denna är han helt klart inne på. Ryktet säger jänkarvagn nu men detta vet jag inte säkert.
Mkt gynnad av 2 stykningar i loppet och har nu spår 4 bakom bilen.
Sammanfattning.
Mkt minus på Gigant Girl, klart tveksam form och skor idag vilket jag tror är ett stort minus. Mest ute efter att få ett lopp i kropp och stallet ligger lågt.
Robis Sara, toppform, bra spår, toppkusk och ev jänkarvagn. Lite lurigt vart hon hamnar, dödens är väl worst case scenariot men även därifrån tror jag min ide har toppchans.
Kuskvärdering: Per Lennartssson har 2 plus som HTH kusk. det har även Erik Adielsson så det jämnar ut sig.
Rankar Per L mkt högt som ni förstår.
Oddsmässigt tycker jag oddsen sitter helt fel här, min egen oddsättnig är 17 på Robis S och 20 på Gigant G.
Således mkt stort spelvärde bär vi bjuds 1.95 på Robis Sara.
Spel/Bet365/ HTH Gigant Girl vs Robis Sara.
Robis Sara 1.95/ maxinsats 2.5 units