Avd 1: Spikar favoriten. Tycker det är klasskillnad här... Bra spår och bra kusk dessutom! Bläddra vidare...
Avd 2: Divine Razz given förstahäst men i nuläget ser det ut att bli stort värde vid ett favoritfall och gardering är given. Aponia Boko har svikit som halvbetrodd de senaste starterna och förhoppningsvis har spelarkollektivet tröttnat på den nu. Tror den kan bli farlig här. Uranium tror jag får svårt att runda hela fältet från bakspår på tillägg. Kort upplopp nu dessutom. Hamnar den runt 10% kan den vara värd ett streck, annars inte. Kommer gardera det här loppet med ett par stycken av de som är mest intressanta på strecken.
Avd 3: Lester är en ny bekantskap för mig, men den har helt klart imponerat. Luktar dock dödens lång väg och jag garderar. Rutger Raket har jag aldrig gillat. Tycker den är överskattad. Nu är läget dock perfekt och risken är stor att den håller undan i spets. Den ska med på lappen trots allt. I Won´t Dance tycker jag är bästa hästen i fältet men den chansar jag bort p.g.a. läget. Leader of the Gang tycker jag ser intressant ut i den här starten. Gjort några positiva lopp på slutet i Guld och kanske är det dags för skrällen nu?
Avd 4: Mycket dålig kunskap om dessa hästar. Får plugga vidare innan jag uttalar mig.
Avd 5: Är det dags för Mana Grabben nu? Jag har feeling för det. Örjan i sulkyn kan vara det som gör skillnaden. Annars tycker jag Ulvsås Zico är intressant på strecken trots att den står på samma start som Mana Grabben den här gången. Prickar den starten bäst av de båda kan den bli svår att knäcka. Streckar även 3, 4 och 7 som alla har kapacitet för att vinna. Funderar även på att ta med norrmännen på startvolten, då de oftast blir underskattade av svenska spelare.
Avd 6: Här spikar alla Tidied Accelerator, men den ska vi fälla. Formtoppen måste väl ta slut NÅN GÅNG? Den har dessutom galopperat i de 2 senaste voltstarterna och risken är stor för samma visa den här gången med ett fjärdespår. Kommer ta med MINST 8 hästar här. Lutar dock åt utgång på Tidied Accelerator, så man inte står där helt lottlös om den vinner med 10 längder. Royal Neo tycker jag är en hedershäst och den kan duga från rygg ledaren. Mycket spelvärd! Sandrngham Hannover gör alltid bra lopp och Bon Frecia har fint läge.
Avd 7: Overtaker By Sib och Wariner de givna förstahästarna. Vill dock ha med Here To Rock F som jag har jagat en längre tid. Får en fin resa på innerspår nu och den kan överraska. Mr QL och Oolong är bra hästar som gillar distansen. Chansar dock bort båda då vingelrisken är överhängande. Quangaroo Zet drar många streck också, men den trivs väl bäst i den främre träffen? Får dock en plats på kupongen på sin kapacitet. Abborren kan vara en tänkbar skräll här. Håller alltid farten i mål och om det blir hård körning där framme kan den vara tuffast till slut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|