Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-18, 10:55   #1
fireas
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

2013-01-20 Atlanta Falcons - San Francisco 49ers (NFL)



Datum: 2013-01-20
Tid: 21:00
Sport: Amerikansk Fotboll
Land: USA
Liga: NFL
Match: Atlanta Falcons - San Francisco 49ers
Period: ft

Spel: San Francisco 49ers -3.5
Insats: 4.00
Odds: 1.920
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Dags för final i NFC mellan Falcons och 49ers.

Falcons gick vidare efter en otrolig nagelbitare (hittade inget bättre ord ) mot Seahawks förra veckan. Det avgjordes bokstavligt talat i sista sekunderna. Lite lyckosamt också, om man frågar mig.

Seahawks saknade sin defensiva stjärna Clemons och det gjorde stor skillnad i deras "rush"-spel.
49ers tycker jag har bättre försvar än Seahawks och kommer att kunna stoppa Falcons drives på ett bättre sätt och sätta press utan att blitza hela tiden.

Båda har skador i försvaret inför söndagens match. John Abraham vrickade foten men ska kanske spela matchen för falcons. Dock så kommer han ju inte vara 100%-ig med bara en veckas återhämtning.

49ers Justin Smith ska spela efter en delvis brustna triceps. Han är en nyckelspelare i rush-spelet och han kommer att vara en stor skillnad på söndag.

Falcons har tidigare haft problem mot running QBs, mot Panthers och Redskins, och Kaepernick kommer bli ännu svårare som har höjt sig i slutspelet, vi såg det i Packers matchen. Med en begränsad Abraham ser jag inte att Falcons kommer att kunna göra mycket åt 49ers running game.

49ers har imponerat medan Falcons fortfarande väcker alltför många frågetecken hos mig.
Problem med Running QB's innan, nyckelspelaren Abraham är begränsad pga av sin fot och Matt Ryan har inte imponerat alls, han kastade 2 interceptions utan någon särskild press på sig i förra matchen (vilket jag är övertygad om att 49ers kommer att utnyttja).

Nej, -3.5 tackar jag för i denna matchen som 49ers kommer att dominera fastän bortaplan. Linan hade varit högre om det inte varit hemmaplan för Falcons. Går in starkt på denna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), Jiddisch (+5), Altarath (+5), hetsarn (+5), smak (+5)

Senast redigerad av fireas den 2013-01-18 klockan 10:59.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat