Så här blir mitt kollektiva system som jag tror mycket starkt på, detta system delas på 4 vänner och är anpassat till bra utdelning och inte småskrap. Vi spelar efter statistik blandat med "känsla" för det mesta:
Avdelning 1:
5 Västerbo Highflyer borde överklassa resten av gänget som är med i detta lopp, men om favoriten klantar sig så finns det chans att 1 Cobol Queen som verkar ha hittat formen rejält kan göra spets och slut.
5-1
Avdelning 2:
12 Divine Razz måste vara den mest överstreckade favoriten på länge. Den åker inte ens med på min kupong. Utan här tror jag mest på 7 Derby Lady som får ett trevligt spår efter en strykning och är en mycket snabb häst, 4 Girlpower Dynamite är också spurtig och med hemmaprofilen Sören Eriksson så kan den ta hem segern. 14 Uranium åker också med på lappen tillsammans med 1 Staro Family.
7-4-14-1
Avdelning 3:
Här har vi en till någorlunda överstreckad favorit men som ändå åker med på kupongen. Jag garderar med 12 I Won't Dance som kan spurta ner hela gänget om den får möjlighet. 4 Rutger Raket är också given tillsammans med 9 Caddie Comet. Båda är otroligt kapabla hästar! Leader of the gang åker också med.
7-12-4-9-3
Avdelning 4:
Här tror jag det blir en duell mellan 1 Chichina Boko och 2 Bolt Boko som står i samma klass enligt mig. Men eftersom Erik Lindegren är hemmaprofil så tror jag mest på 2 Bolt Boko. 10 Mr Miles måste man också ta med, om de två förstnämnda hästarna kör slut på varandra så kan den springa över detta gäng.
1-2-10
Avdelning 5:
14 Guli Järven är enligt mig den bästa hästen i loppet och med kusken Jan-Olov Persson i sulkyn så ser jag inte vad som kan gå fel. 10 Mana Grabben åker givetvis med, tillsammans med 12 B.W Gulliver som står i klass med Guli Järven och med Jorma i sulkyn.
14-10-12
Avdelning 6:
4 Tidied Accelerator (US) med Kihlström ska ha god chans att vinna, men galopprisken gör det givet för gardering. Jag tar främst med 1 Belgrado som har skött sig otroligt bra i voltstarter, snabb häst dessutom. 2 Royal Neo ska så klart också med, den bara står på tur för att få vinna. 6 Alvena Nonstop med Lasse Punkari har också gjort bra ifrån sig i voltstarter, plus att kusken är duktig.
4-1-2-6
Avdelning 7:
5 Overtaker By Sib (IT) ska ha god möjlighet till att ta hem loppet, men två galopper i rad gör det givet för gardering. Min andrahäst i detta lopp är 12 Abborren som har haft fin form på sistone och är dessutom stark. 10 Keso mycket kapabel häst men tvivelaktig kusk bör streckas tillsammans med 1 Here To Rock med skrällkusken Haugstad.
5-12-10-1
V75 Systemet:
1. 5,1
2. 14,7,4,14,1
3. 7,12,4,9,3
4. 1,2,10
5. 14,10,12
6. 4,1,2,6
7. 5,12,10,1
Systemkostnad: 2304:-
Kommer nog spela detta med 4 vänner. Vi siktar efter fin utdelning och fäller där av svaga favoriter imorgon.
Rygga eller förlora