Rekat i snart en och en halv timme och är halvvägs i och med alla NHL-matcher ikväll. Man är ju sysselsatt i alla fall! Återstår och se ifall tiden man lagt ned idag kan resultera i vinster, brukar oftast vara tvärtom känns det som.
| 2013-01-19 16:00 | Elitserien | Kyle Cumiskey vs Modo Hockey MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
1.5 |
7.300 |
Cumiskey är definitivt topp-3 bäste back i ES. Saker som utmärker han är hans fantastiska skridskoåkning, speluppfattning och passningsspel. Han utnyttjar verkligen sin skridskoåkning och skapar i princip alltid bra lägen åt sina lagkamrater eller sig själv. Hade han varit lite effektivare när han väl skapat sina chanser hade vi fått se fler mål från killen. Jag tycker han hålls för högt i de flesta matcher faktiskt. SvS håller MODO's andre producerande back Richie Regehr rätt mycket lägre och det förstår jag inte. Visst har Regehr ett bättre skott, men det skiljer i princip inget mellan backarna rent produktionsmässigt.
Idag möter man ett AIK som haft det väldigt tungt den senaste tiden med Huselius som la grillorna på hyllan, tätt följd av ännu en tråkig nyhet när även Tärnström tvingas lägga av. Sånt måste ta hårt på grabbarna i laget.
Modo har gjort minst tre mål de senaste fem matcherna och jag tror inte de gör mindre idag.
| 2013-01-19 16:00 | Elitserien | Mattias Ritola vs Modo Hockey MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
3 |
4.100 |
| 2013-01-19 16:00 | Elitserien | Mario Kempe vs Modo Hockey MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
3 |
3.700 |
Ritola och Kempe är de två formstarkaste spelarna i laget för tillfället. Spelar tillsammans i andra-kedjan tillsammans med Samuel Påhlsson på centerplats som får ta det lite mer defensiva ansvaret.
Ritola har 3+2 senaste 5 och Kempe 3+3. Sistnämnde har tre mål i tre raka matcher.
I och med att Modo ska vara större favoriter enligt mig så sjunker även oddsen på de här två. Skulle hålla Kempe till max 3.50 i odds och Ritola skulle jag definitivt inte hålla över 4 hur som helst.