Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-21, 18:56   #259
Wedinovic

Wedinovics avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1634
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Här är hela den nigerianska truppen:
Squad
Goalkeepers: Chigozie Agbim (Enugu Rangers), Austin Ejide (Hapoel Be’er Sheba/ISR), Vincent Enyeama (Maccabi Tel Aviv/ISR)

Defenders: Efe Ambrose (Celtic/SCO), Elderson Echiejile (Braga/POR), Azubuike Egwuekwe (Warri Wolves), Kenneth Omeruo (ADO Den Haag/NED), Godfrey Oboabona (Sunshine Stars), Juwon Oshaniwa (Ashdod/ISR), Joseph Yobo (Fenerbahce/TUR)

Midfielders: Reuben Gabriel (Kano Pillars), Nosa Igiebor (Real Betis/ESP), John Obi Mikel (Chelsea/ENG), Obiora Nwankwo (Calcio Padova/ITA), Fegor Ogude (Valerenga/NOR), Ogenyi Onazi (Lazio/ITA)

Strikers: Sunday Mba and Ejike Uzoenyi (Enugu), Emmanuel Emenike (Spartak Moscow/RUS), Brown Ideye (Dynamo Kyiv/UKR), Victor Moses (Chelsea/ENG), Ahmed Musa (CSKA Moscow/RUS), Ikechukwu Uche (Villarreal/ESP)

Important absences: Shiitu (df, Millwall), Taiwo (df, Dynamo Kiyv), Etuhu (mf, Blackburn), Martins (fw, Levante), Utaka (fw, Montpellier) and Odemwingie (fw, WBA).
Måste ju säga att Nigeria har en med afrikanska mästerskaps mått mätt ruskigt stark anfallsuppsättning!. Både Emenike och Ideye har iaf imponerat stort på mig dom få matcherna jag sett dom i Europaspel, sen har vi Moses med riktigt hög potential. Finns väl egentligen bara ett lag som kan matcha dom på den fronten, Elfenbenskusten. Dock försvarsmässigt finns det en hel del att önska som det så ofta finns med afrikanska lag, fast jag tror att Yobo och Mikel kan styra upp det rätt bra ändå.

Senast redigerad av Wedinovic den 2013-01-21 klockan 19:05.
Wedinovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat