Ämne: hetsarn - NFL
Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-21, 21:39   #187
hetsarn

hetsarns avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Kan för övrigt rekommendera condensed-funktionen för er som har NFL Gamepass. Funkar fint om man vill se en snabb version av en match man missat eller bara vill kolla in allt en extra gång. Jag brukar pausa innan varje snap, kolla formation, down&distance samt gissa vad jag tror kommer hända. Bra sätt att lära sig förstå spelet på. Nackdelen skulle väl vara att man inte riktigt får samma känsla för tempo och liknande då den klipper direkt till nästa spel så fort domaren blåser.

Tycker inte slutresultatet i BAL@NE speglar matchen riktigt, tycker det var väldigt jämnt. Baltimore vann dock inte orättvist, de hade mycket bättre defense än Patriots (som hade bättre offense än Ravens). Tyckte båda lagen spelade väldigt förutsägbart, framförallt Ravens offense. Pats oförmåga att stoppa uppenbara spel blev deras fall (plus turnovers i slutet (fumble + ints)). Deras linebackers var ofta jävligt otåliga och visade långt före snapen precis vad de skulle göra.

Kul för Ray Lewis att få chansen att vinna en Super Bowl, err Har-Bowl, i sin sista match.

Mycket snack om "elite QB" nu igen när Flacco och Ravens vann över Brady och Pats. Jag tycker INTE Flacco räknas som elite QB (väldigt uttjatat uttryck imo). Det finns enligt mig fyra QBs som är i en klass över alla andra; P.Manning, Brady, Rodgers, Brees.

Ljudnivån verkade väldigt mycket högre i Georgia Dome än på Foxboro. Antar att Pats-fansen är bortskämda med framgång. Det är väldigt störande för bortalaget när publiken för oväsen, se på Seattle och New Orleans t.ex. Väldigt hög ljudnivå på deras hemmamatcher, även två väldigt bra hemmalag.