Intressanta tankar kring matcherna tycker jag, tänkte försöka sammanfatta mina idéer kring ett vinnande system till kvällen.
Arsenal(A) har hyffsad statistik mot West Ham(WH), statistiken talar för att A kommer vinna matchen. A gör i snitt 2,5 mål på hemmaplan, WH gör i snitt 0,5 mål på bortplan. Bägge lagen släpper in i genomsnitt 1,5 mål. A har ett tabelläge där man vid vinst hakar på topp-5 i kampen om cup-platserna. Jag tror att A tar en stabil seger.
Swansea(S)-Chelsea(C) har bara mötts 4 gånger, statistiken talar för en jämn historia. Naturligtvis ska C vara favoriter till segern i denna match, men frågan är om C håller för trycket. Det blir inte lätt att hämta in det 0-2-underläge man skaffat sig iom förlusten hemma på Stamford Bridge. Jag tror att det knyter sig ordentligt för C idag och att S kommer få chans till många kontringar i denna match där C verkligen måste anfalla. Dessutom är det en ypperlig chans för Michael Laudrup och hans mannar att verkligen bevisa hur bra man är. I en eventuell final väntar dessutom Bradford vilket innebär att S chanser där är mycket goda. Nu behöver ju som sagt S inte vinna matchen, men jag tror att dom kommer göra det iaf.
Real Madrid(RM) har med sig en 2-0-ledning från första mötet, dessutom slog man Valencia(V) med 5-0 på bortaplan så sent som i söndags. Det är en semifinal-plats som står på spel och jag tror inte på något sätt att V kommer ge sig i denna match, men det spelar förmodligen ingen roll mot ett RM som förmodligen lägger fullt krut på cupen iom att ligan i praktiken är förlorad. RM är som bekant målglada och jag tror att detta blir en målrik historia där V inte kommer vika ner sig i första taget.
PSG-Toulouse(T) är i mina ögon på förhand en ganska jämn historia. PSG saknar Ibrahimovic, som bekant under denna säsong gjort merparten av PSG:s mål. Det är inte alldeles givet att PSG lägger fullt fokus på cupen, dels med tanke på ligan men också med tanke på att de vill gå långt i Champions League. Jag tror att PSG vinner med uddamålet, men det blir troligtvis en målfattig match.
Mitt förslag till system (1728-raders):
Arsenal 3,4,5 - West Ham 1,2
Swansea 1,2,3 - Chelsea 0,1,2
Valencia 2,3 - Real Madrid 3,4,5,6
PSG 1,2 - Toulouse 0,1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: one (+1)
|