Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-23, 17:30   #17
zimzelen
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Riktigt kul att Stephens levererade redan i Australian Open. Jag hade det lite på känn redan innan speciellt då hon har spelat riktigt bra under de första veckorna på året. Mötte Serena i Brisbane och stod upp väldigt bra trots siffrorna 2-0. Hon var nog lite starstruck där men nu verkade hon mycket mer avslappnad. Serena åkte på en sträckning i ryggen vilket gjorde att hon inte kunde rotera tillräckligt bra i slagen men tittar man på 3e set så känns det som att hon rörde sig precis som hon brukar och att hennes serve helt plötsligt nådde de höga km/h nivåerna när hon var i ett tight läge.
I intervjun efteråt skyllde hon sig inte ifrån någon skada utan snarare påpekade hur bra Stephens spelade och bara för att man dras med skavanker som alla andra spelare gör på något sätt så var det ingen ursäkt för förlusten, enligt henne själv.

Jag klagar inte då jag satt med bokning av Serena på både match och 2-0. Jag var lite orolig att Serena kanske skulle bryta och voida 2-0 så man fegade ur och grönade matchspelet när Stephens började darra när hon skulle serva för set.

Nu har jag ett annat dilemma!

Jag har Stephens som outright sedan innan för en blygsam summa. 24k vid seger.
Dilemmat är..
1. Ska jag gröna 1200kr redan nu rakt över.
2. Ska jag säkra min lilla insats och ta en liten vinst och lämna en större summa kvar?
3. Låta det löpa!

Jag har redan nu skördat fina summor på Stephens hela året. Känns som att man borde låta det vara och hoppas på en jackpot. Vid en final med Sharapova skulle jag nog grönat. Hon känns för bra just nu. Jag kan tänka mig att Stephens står på 4ggr i en final mot Sharapova i så fall. Kanske mindre. Då snackar vi en betydligt trevligare gröning.

Det enda jag sett av Aza är matchen mot Hampton där jag tror Aza skulle mycket väl ha kunnat packa väskorna om inte Hampton skadat sig. Hon övertygade inte och enligt mig är Stephens en mycket bättre spelare än Hampton men ganska så olika till spelsättet.

Vad tror ni?

Oavsett så avvaktar jag nog tills att matchen ska börja!
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2013-01-23 klockan 17:33.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat