Vete fan vad bolagen har för något i kikaren, är det inget skumt med denna matchen tycker jag verkligen de är ute och cyklar enhjuling på djupt vatten.
| 2013-01-24 17:30 | SM Liiga | TPS vs Brian Willsie MÅLSKYTT |
MÅL |
FT+OT |
4.5 |
3.300 |
| 2013-01-24 17:30 | SM Liiga | TPS vs Marko Anttila MÅLSKYTT |
MÅL |
FT+OT |
4 |
3.800 |
Till att börja med känns oddset på matchtotalen väldigt konstig. Vet att Penguin93 rekat Ö5.5 och Pacman lirat Över i samma match. Även jag var tvungen att trycka in en slant. Visst, i det här fallet utgår jag bara från lagens form. TPS och Lukko lirade två matcher mot varandra förra veckan:
19.01.13 SM-liiga TPS vs. Lukko 5-5
5-5 (OT)
6-5 (AP)
18.01.13 SM-liiga Lukko vs. TPS 4-4
5-4 (OT)
18 mål(!!) efter ordinarie tid under de här två mötena. Det går inte att blunda för. Jag tror inte på något liknande målkalas, men jag räknar med att TPS gör 2-3 i alla fall och likadant med Lukko. Känns som det lutar åt ännu en oavgjord match, 3-3 låter rimligt.
Grabbarna Willsie och Anttila har stått för 1/3 av TPS målproduktion. Förstnämnde leder målskytteligan efter 23 mål på 41 matcher, onekligen en spelare som vet vart målet står. Tre mål de senaste tre matcherna, god form.
Anttila är inte riktigt på samma nivå som Willsie, men 14 mål på 44 matcher räcker gott för att jag ska lira han till 3.80 med tanke på matchens förutsättningar. Hade en målstreak med mål i tre raka matcher som blev bruten i förra matchen mot Blues. Då blev TPS nollade, det ska man inte bli ikväll.
Gör TPS tre mål ikväll är det stor sannolikhet att Willsie eller Anttila gjort något av målen. Riktigt fina odds enligt mig! Håller Willsie till c.a 2.70-2.80 och Anttila skulle jag hålla kring 3.20-3.30.