2013-01-25, 16:04
|
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1402 Stats: - - ROI: % Vinstprocent: %
|
Uhrberg tankar
Spoiler:
V75 i sista stund - Halmstad
TV-gänget har satsat för mycket på förhands kring Prix d´Amerique – och söndagens spekulationer om hur loppet kommer att köras var kalkon-teve.
Visst, det handlar om det mest prestigefyllda loppet i världen men även där passar svenska mottot att lagom är bäst.
När vi såg experter i studion sitta och flytta små hästar av plast för att visa hur de trodde att loppet skulle köras var botten nådd. Ja, den från Frankrike gästande Anders Lindqvist såg ut att sitta och skruva sig, kanske något generad över vad han såg ...
Varför hoppade de inte över häst-leken och i stället lät Anders få mer utrymme för sina kommentarer.
Sedan gick ju Prix d´Amerique-satsningen ut över rapporteringen från tävlingarna på Axevalla och jag hoppas att det inte blir samma prioritering denna lördag, alltså att V75 på Halmstad överskuggas av massa snack inför Prix d´Amerique.
Tre heta uppsittningar
Halmstad kommer att bjuda på ett mycket bra banunderlag och det är valfri balans som gäller.
Jag har i Breedlove (avd 1), Breathe Out (avd 2) och New Line (avd 7) tre fina vinstmöjligheter. Den sistnämnde är den mest meriterade och New Line gör nu sin 17:e V75-start.
Jag kommer att ta rygg på Tion Medon Sisu – och sedan får vi se vad som händer, då det är svårt att säga hur fortsättningen kan bli. Hårt tempo i täten och en position i tredje/fjärde utvändigt är positivt faktorer för oss.
Breedlove vann senast i V75 och han kan göra det igen, fast han kan vara något ojämn i prestationerna. För Breathe Out är det viktigt att hon kan tävla barfota fram, men vi får vänta till lördag för att se om det är möjligt.
Två fräcka ”spikar”
Pike River (avd 4) och Remember Laser (avd 5) singelstreckas. Båda kommer att köras offensivt och jag är inne på att den taktiken kan bli guld värd.
I övrigt? Ja, tänk på att det bara är åtta veckor kvar till första uttagningsloppet till Olympiatravet, det den 23 mars på Jägersro.
V75-1: Mr Fitch är mitt vinnardrag men det här är ett vidöppet lopp och jag streckar åtta hästar. Jag kör Breedlove, klart bra men något ojämn i prestationerna. Får vi en resa som senast, ja då kan det bli en ny V75-seger. Jag chansspikar Breedlove på det lilla systemet.
V75-2: Icebear är i fint slag, tål grovjobb men är också mycket speedig. En given segerkandidat då jag inte tror att Peter Ingves blir instängd. Jag kör Breathe Out och kan hon tävla barfota fram ökar vinstmöjligheterna. Max Bob blir tuff i ledning. Se upp med Taste of Honey!
V75-3: Saston är min vinnare och hans möjligheter till seger ökar givetvis nu när Joke Face är struken. Spring Erom har ett besvärligt läge men han är i ett ruggigt slag. Bagley är en jätterysare men har tävlat starkt och avslutade som trea bakom Saston och Strong Boy D.E. i V75 på Solvalla. Den sistnämnde tror jag inte på ...
V75-4: Pike River är klart bäst och från ett fint läge talar allt för seger. Riccardo Bianchi är hygglig men frågan är om inte Sofie Ericsson bakom Gambrinus Degato är kusktalangen i gänget. Hon kör inte så ofta, men hon är vass!
V75-5: Remember Laser körs till ledningen och sedan tror jag att Flemming Jensen håller undan med sitt nyförvärv även om Bailey Sweet Grim med Svanstedt är en tuff motståndare.
V75-6: Havbergs Mimi kommer nog att bli mångas singelstreck men är hon verkligen så mycket bättre med barfota runt om? Och, tar hon ledningen? Eftersom jag är tveksam garderar jag med en sextett där Quite Charming är ett hett motbud. Jag körde honom näst senast och han var duktig tvåa.
V75-7: Marlin Jet kan spetsa och är då hästen att slå. Min New Line ströks senast för en sårskada men har tränat i stort sett hela tiden och var klart fin i ett jobb i lördags.
Thomas system
V75-1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10. Res: 8-9.
V75-2: 1, 4, 5, 6, 9, 10. Res: 8-2.
V75-3: 6, 9, 12. Res: 4-5.
V75-4: 2 Pike River. Res: 9-5.
V75-5: 3 Remember Laser. Res: 12-8.
V75-6: 1, 2, 6, 7, 9, 12. Res: 5-4.
V75-7: 1, 4, 9. Res: 3-8.
Systemet är på 2592 rader och det kostar 1296 kronor. Om man också singelstreckar nummer 5 Breedlove i avdelning 1 blir det systemet på 324 rader och det kostar 162 kronor.
Senast uppdaterad ( 2013-01-25 )
.
© Sidmakar'n 2006
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|